Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Warszawska Magistrala Hutnicza - OP9NBL
Właściciel: grzybersi
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 26-03-2023
Data utworzenia: 26-03-2023
Data opublikowania: 29-03-2023
Ostatnio zmodyfikowano: 29-03-2023
10x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 4 obserwatorów
73 odwiedzających
9 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
8 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Bulwieć , Duszek, HailstormB1, iwonia1999, keram58, Michu4000, WASYLPL, yabay
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Przyczepiona magnesem  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.

Okazuje się, że Bemowo miało całkiem sporą sieć torów kolejowych. Przez całe lata poszczególne bocznice były ukrywane przez władze, by imperialistyczni szpiedzy nie dowiedzieli się, dokąd jeżdżą pociągi. Warszawska Magistrala Hutnicza powstała wraz z wielką hutą, do której ją poprowadzono.

Bocznica rozpoczyna swój bieg na Górcach, w okolicach wiaduktu ulicy Górczewskiej, lekkim łukiem biegnie przez skraj osiedla.
Zanim zbudowana została dzisiejsza trasa S8, lokomotywy przeciskały się między drewniakami, gołębnikami i skleconymi z cegły rozbiórkowej domkami stojącymi wzdłuż zapomnianych dziś uliczek: Żeńców, Brzeżek i Wieśniaczej. Były to ostatnie szczątki dawnych, miejsko-przedmiejskich zabudowań, które bez skrupułów zburzone zostały pod budowę ekspresówki.

Tor prowadził dalej i przecinał ulicę Lazurową na powierzchni. Obok przejazdu była budka dróżnika, który opuszczał i podnosił szlaban, gdy jechał pociąg. Obok budki stała zaś klasyczna sławojka, która nawet miała wycięte serduszko na drzwiach.

WMH biegnie dalej wzdłuż ul. Estrady. Tu były kolejne bocznice - jedna prowadziła do góry śmieciowej, zaś druga do nieistniejącej już Centrali Produktów Naftowych. Po obu nie ma już śladu - przyszedł walec i wyrównał - na wyremontowanej ulicy nie ma już śladu po bocznicy.
(tekst: Przemysław Burkiewicz)

Proszę o dyskrecję przy podejmowaniu i odkładaniu kesza - wbrew pozorom w okolicy kręcić się może sporo lokalnych psiarzy-mugoli.

Jak dotrzeć?

Kesz znajduje się pomiędzy ekranami dźwiękochłonnymi a torami kolejowymi. 
Odradzam przekraczanie torów na dziko - skarpa jest stroma oraz jeżdżą tędy normalnie pociągi.
Miejsce w którym można bezpiecznie znaleźć się po właściwej stronie torów jest podane jako punkt nawigacyjny powiązany z tym keszem. 
Tory biegną tam wiaduktem nad ulicą, ścieżką po trawniku z pewnością bezpiecznie dotrzecie do miejsca ukrycia kesza.

Jeżeli wybieracie się komunikacją miejską - do kesza można dotrzeć 20 minutowym spacerkiem od stacji metra Bemowo.
Troszkę bliżej będzie z okolic pętli os. Górczewska.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe waypointy
Symbol Typ Współrzędne Opis
Początek ścieżki --- bezpieczne miejsce do przekroczenia torów
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Lokomotywa ST44-1106 ciągnąca wagony ze złomem