Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Nowe Włochy - bonus kolejowy - OP9M8B
ułóż sobie rozkład jazdy
Owner: Maciek_B
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Poland > mazowieckie
Cache type: Puzzle
Size: Small
Status: Ready for Search
Time required: 0:30 h    Distance to travel: 1.00 km
Date hidden: 18-01-2023
Date created: 16-12-2022
Date published: 20-01-2023
Last modification: 20-01-2023
4x Found
0x Not found
2 notes
watchers 2 watchers
58 visitors
3 x rated
Rated as: Excellent
2 x recommended
This cache is recommended by: iwonia1999, keram58
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Bike  Fixed by magnet 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Często narzekamy na niepunktualnie kursujące pociągi. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele, z pewnością wszystko to mogłoby być nieco lepiej zorganizowane, ale pewnych ograniczeń "nie przeskoczymy", takich jak dostępny tabor czy odległości między stacjami. Proponuję na chwilę wczuć się w rolę osoby układającej rozkład pociągów i spróbować czy wyjdzie nam lepszy rozkład niż te obowiązujące w rzeczywistości.

Naszym zadaniem jest zapewnienie kursowania pociągów na następującym obszarze:

Zasady zabawy są następujące:

- powinniśmy zapewnić obsługę 3 linii:

K1 (Arbuzowo - Grochowo)

K2 (Dyniów - Jarmużów)

K3 (Estragonowo - Marchwiowice),

- do dyspozycji mamy 27 EZT (elektrycznych zespołów trakcyjnych), które możemy łączyć po 2, powinniśmy tak je wykorzystać, aby zapewnić możliwie najlepsze ich wykorzystanie, przy czym linie K1 i K2 są bardziej uczęszczane, powinny tam kursować dłuższe składy, na linii K3 mogą kursować krótsze;

- liczby przy poszczególnych odcinkach oznaczają czasy przejazdu (oczywiście w jedną stronę);

- na każdej linii pociągi powinny kursować w stałych odstępach czasowych, o tych samych porach w każdej godzinie;

- na wspólnym odcinku linii K1 i K2 pociągi tych linii powinny kursować naprzemiennie, a dodatkowo na wspólnym odcinku z linią K3, pociągi linii K3 powinny kursować w odstępie przynajmniej 5 minut od kursów pociągów linii K1 i K2;

- odcinki pomiędzy stacjami: Arbuzowo - Cebulowo (cały ten odcinek, nie ma mijanki na stacji Burakowice), Imbirów - Jarmużów oraz Łubinów - Marchwiowice są jednotorowe, co oznacza, że na każdym tym odcinku może być w danym momencie tylko 1 pociąg, zakładamy, że w tym samym momencie, kiedy jeden pociąg wjeżdża na odcinek jednotorowy, kolejny (z przeciwnego kierunku) może na niego wjechać;

- powinniśmy też zapewnić skomunikowanie z pociągami dalekobieżnymi, których linie przebiegają przez stacje Arbuzowo, Hibiskusowo i Marchwiowice, a konkretnie:


* na stację Arbuzowo pociąg dalekobieżny przyjeżdża 20 minut po każdej godzinie, a odjeżdża 35 minut po; co oznacza że aby "nasi" pasażerowie linii K1 mogli się do i z niego dogodnie przesiąść, pociąg linii K1 powinien przyjechać na stację Arbuzowo przynajmniej 7, a nie więcej niż 10 minut przed odjazdem pociągu dalekobieżnego, a odjechać 7-10 minut po przyjeździe pociągu dalekobieżnego;

* na stacji Marchwiowice pociągi dalekobieżne zatrzymują się 3 minuty po każdej pełnej godzinie, "nasz" pociąg powinien na tą stację przyjechać przynajmniej 5, a nie więcej niż 10 minut przed jego przyjazdem, a odjechać 5-10 minut po jego odjeździe,

* na stacji Hibiskusowo pociągi dalekobieżne zatrzymują się 14 minut po pełnej godzinie i korzystają z nich głównie pasażerowie jadący od/w stronę stacji Imbirów i Jarmużów, co oznacza, że pociągi jadące od tej strony powinny przyjechać 5-10 minut przed przyjazdem pociągu dalekobieżnego, a odjechać w tą stronę 5-10 minut po jego odjeździe;

- pociągi powinny mieć przynajmniej 30 minut postoju na jednym końcu linii i przynajmniej 10 minut na drugim i nie powinny mieć dodatkowych postojów na stacjach pośrednich (czyli czas przejazdu całej linii to tylko składowe czasów przejazdów poszczególnych odcinków pomiędzy stacjami);

N 52° 12.x'
E 20° 53.y'

x = A*B*C +C*D*E
y = B*F*G + H*H*I

A druga po pełnej godzinie minuta odjazdu pociągów z Imbirowa do Jarmużowa
B liczba pociągów (nie koniecznie równa liczbie EZT), które będą obsługiwać linię K1
C pierwsza po pełnej godzinie minuta odjazdu pociągów z Kalafiorowa do Grochowa
D czas postoju w minutach pociągów linii K2 na stacji Dyniów
E jeśli przyjedziemy pociągiem na stację Arbuzowo ale chcemy wrócić na stację Burakowice to tyle minut poczekamy na kolejny odjazd
F czas przejazdu pociągów między stacjami Kalafiorowo i Lebiodów (to chyba łatwe :)
G druga po pełnej godzinie minuta odjazdu dowolnego pociągu z Grochowa do Fasolowic
H pierwsza po pełnej godzinie minuta odjazdu dowolnego pociągu z Estragonowa do Fasolowic
I tyle minut będzie na przesiadkę z pociągu dalekobieżnego na stacji Marchwiowice

W razie pytań podpowiedzi z pewnością będą dostępne.

Skrzynka umieszczona jest oczywiście 'w klimatach' kolejowych ale aby ją zdobyć, nie należy absolutnie wchodzić na czynne tory kolejowe !

Rules of reactivation Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Read more about reactivation of geocaches here
OpenChecker
The owner of this cache allows you to check if you have the correct solution to the puzzle (final cache coordinates). You can do this before you go cache hunting!
Statistics: Attempts: 10 times, Hits: 7 times.
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
pociagi
Log entries: Found 4x Not found 0x Note 2x All entries Show deletions