Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
[PS] PZL-I-22 IRYDA - OP9EJ5
Eigenaar: R-Sol
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > śląskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 03-08-2021
Gemaakt op: 03-08-2021
Gepubliceerd op: 28-08-2021
Laatste verandering: 29-10-2021
47x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
70 x Bekeken
33 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
25 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: ajka, ankos, Aynsley, bamba, Chochlik., Chrząszcze2, coosiek, crazy_baby, Dallas, ForgottenSilesia, hobbbysta, Holka, Inikara, karwdo, kross, Oni_no_Pejot, Remol19, Serengeti, słabakinia, Thundercat, Tisia, Tris, Whatever, WRÓBEL., Zespół EŁ
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  Take something to write  Fixed by magnet  Nature 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

PZL I-22 Iryda - samolot szkolno-bojowy.

polski dwumiejscowy, dwusilnikowy, samolot odrzutowy, górnopłat szkolno-bojowy. Prezentowany obiekt był jednym z dwóch pierwszych egzemplarzy przekazanych 24.10.1992 do eksploatacji w Wyższej Oficerskie Szkole Lotniczej w Dęblinie. Oblatany w czerwcu 1992 r. W trakcie prac rozwojowych służył, jako czwarty prototyp poddawany modernizacjom i dodatkowym próbom statycznym.

Prace nad nowym samolotem szkolno-bojowym rozpoczęły się w 1976 roku. Oblot prototypu został wykonany 3 marca 1985 roku przez głównego pilota doświadczalnego mieleckich zakładów inż. Ludwika Natkańca. Samolot był rozwijany jednak 30 stycznia 1987 roku podczas prób flatterowych miała miejsce katastrofa po której wprowadzono szereg zmian konstrukcyjnych. Szósty prototyp samolotu stał się wzorcem dla wersji seryjnych. W latach 1992-1996 do służby trafiło 8 Iryd. Służyły w 58. Lotniczym Pułku Szkolnym w Dęblinie. W styczniu 1996 roku miała miejsce druga katastrofa samolotu. W 1997 roku ostatecznie zakończył się program I-22. W trakcie realizacji programu powstał szereg wersji Irydy, z różnymi silnikami, wersjami wyposażenia oraz różnicami w konstrukcji płatowca.  Projekt I-22 Iryda był największym po II Wojnie Światowej programem budowy polskiego samolotu odrzutowego, który ostatecznie jednak nie został sfinalizowany. Samolotem oprócz Sił Powietrznych RP były zainteresowane także Indyjskie Siły Powietrzne, które zakupione wcześniej w Polsce Iskry chciały wymienić właśnie na samoloty I-22. Indie jeszcze w 2002 roku były zainteresowane pozyskaniem technologii produkcji Irydy.

 

UZBROJENIE:

Jedno dwulufowe działko GSz-23Ł kal. 23 mm (200 szt. amunicji), 4 belki podskrzydłowe umożliwiające podwieszanie bomb o wagomiarze 50-100kg, wyrzutni rakiet niekierowanych (UB – 32, UB – 16, Mars-2, Mars-4) oraz rakiet kierowanych klasy powietrze – powietrze R – 35 i R – 60M

 

Napęd:             2 x silnik odrzutowy  Kaszub-3 W 22 (K-5), K-15

Ciąg silnika:    2 x 10,8 kN, 15,0 kN

Rozpiętość                      9,60 m

Długość                         13,22 m

Wysokość                        4,30 m

Powierzchnia nośna      19,92 m2

Prędkość maks.                         940 km/h (na pułapie 5000 m)

Prędkość przelotowa                 500 km/h

Prędkość minimalna                  246 km/h

Prędkość wznoszenia                40,6 m/s

Pułap                                          13700 m

Zasięg                                        1820 km

 

Źródło: www.muzeumsp.pl

 

Kesz: Po odnalezieniu wyjmij lub wykręć. Narzędzie potrzebne do wydobycia kesza jest w środku. 

Ważne! Po wpisie włóż wszystko w odwrotnej kolejności zaczynając od właściwego pojemnika, na narzędziu kończąc.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
gdzieś tutaj
Logs: Gevonden 47x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Alle logs