Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
[PS] FLYEYE - OP9ED2
Eigenaar: WRÓBEL.
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > śląskie
Cache soort: Onbekende Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 23-07-2021
Gemaakt op: 23-07-2021
Gepubliceerd op: 28-08-2021
Laatste verandering: 16-11-2023
48x Gevonden
1x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 1 Volgers
70 x Bekeken
34 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
15 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Aikido, bamba, Chrząszcze2, descarado&kolorteczy, gagu, galowianie, Hasioki, hobbbysta, Inikara, kross, Mhonar, palinq, Remol19, słabakinia, Thundercat
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Take something to write  Nature 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

FLYEYE

UWAGA. Obowiązuje wpis do logbooka . PROSZĘ DOŁĄCZYĆ FOTKĘ WPISU.

 

Samolot to chyba rzeczywiście za dużo powiedziane myślę ,że za opisem  z "wiki" 

nazwa bezzałogowy statek powietrzny jest bardziej trafiona.

warto przeczytać cały artykuł https://pl.wikipedia WB_Electronics_FlyEye 

jednak artykuł ze strony samoloty.pl wydaje mi się ciekawiej opracowany więc dla chętnych lektury podaję w całości .

Charakterystyka i działanie konstrukcji:

Cały system jest obsługiwany przez dwóch operatorów. FlyEye napędzany jest cichym silnikiem elektryczny zasilany z akumulatorów litowo-polimerowych. Bezgłośny silnik elektryczny i miniaturowe wymiary uniemożliwiające wykrycie bezpilotowca. Cały system jest przenoszony w plecaku. Dodatkowo cechuje go łatwość złożenia i demontażu oraz modułowa konstrukcja. FlyEye jest gotowy do startu po 10 min. Start odbywa się z ręki. Do operacji startu i lądowania nie są wymagane jakiekolwiek dodatkowe elementy wspomagające. Bezpieczny system lądowania jest możliwy dzięki zastosowaniu innowacyjnej metody ochrony głowicy. Podczas lotu kontrolowany jest przez ergonomiczną naziemną stację kontroli lotu (GCS), która składa się z terminala komputerowego z dedykowanym oprogramowaniem, które umożliwia - poprzez łącze cyfrowe - planowanie misji i kontrolę lotu BSL oraz działanie jego sensorów pokładowych. FlyEye jest łatwy w obsłudze i transporcie oraz cechują go niskie koszty eksploatacji. System łączności z maszyną zgodny jest ze standardem NATO.

Cechy operacyjne FlyEye:

Istnieje możliwość wcześniejszego zaprogramowania trasy oraz jej zmiany podczas lotu. System ma możliwość odbiór sygnału wideo oraz przekazywania danych telemetrycznych do naziemnej stacji kontroli w czasie rzeczywistym. Posiada również cyfrowe łącze danych do transmisji danych i wideo. Posiada kilka trybów lotu:

 

  • lot po ustalonej trasie

  • lot do punktu o określonych współrzędnych

  • krążenie wokół wskazanego obiektu

  • podążanie w kierunku wskazanym przez kamerę

  • ręczne sterowanie lotem z konsoli operatora

  • automatyczne utrzymywanie obserwowanego obiektu w kadrze

     

FlyEye określa współrzędne obserwowanych obiektów i przekazuje dane do systemów typu SKO lub BMS. W przypadku utraty łączności FlyEye automatycznie powraca do miejsca, w którym ostatnio nawiązana była łączność lub automatyczne ląduje we wcześniej ustalonym punkcie. Istnieje możliwość rejestrowania przez maszynę obrazu wideo i informacji o locie na dysku twardym komputera, w tym danych telemetrycznych (wysokość statku powietrznego, prędkość transmisji danych, czas i współrzędne bieżącego widoku).

 

 

1flyesam6

Głowica obserwacyjna:

FlyEye wyposażony jest w dwusensorową optoelektroniczną głowicę obserwacyjną z sensorem światła dziennego (z zoomem optycznym) i podczerwieni, która umożliwia prowadzenie obserwacji w nocy. Posiada ona zdalnie sterowany system zadawania kąta obserwacji oraz zdalnie sterowany układ optycznego przybliżania. Dodatkowo także wieloosiowy system stabilizacji kamery gwarantujący znakomitą jakość i stabilność obrazu nawet w bardzo trudnych warunkach atmosferycznych. Istnieje możliwość szybkiej wymiany głowicy obserwacyjnej. Jakość obrazu pozwala na zlokalizowanie, analizę i klasyfikację obiektu.

Narzędzia szkoleniowe:

Symulator szkoleniowy umożliwia prowadzenie ćwiczeń operatorów w zakresie:

  • planowania misji

  • ustawiania i kontroli parametrów systemu,

  • wykonywania misji z symulacją środowiska lotu (wiatr, turbulencje)

  • symulacji użycia głowicy oraz prowadzenia rozpoznania.

     

Symulator pozwala na regularne szkolenie załogi, niezależnie od warunków pogodowych i dostępności infrastruktury lotniska.

Obszary zastosowań:

 

  • Obserwacja imprez i wydarzeń masowych w celu zapewnienia bezpieczeństwa publicznego (zabezpieczenie pielgrzymek, imprez sportowych, zgromadzeń politycznych, demonstracji),

  • Nadzorowanie ruchu drogowego,

  • Nadzór obiektów strategicznych w sytuacjach zwiększonego ryzyka,

  • Nadzór granic państwa,

  • Obserwacja kataklizmów i ich skutków,

  • Realizacja zadań obserwacyjnych z zakresu akcji policyjnych, akcji specjalnych, operacji wojskowych.

 

Podstawowe parametry techniczne systemu:

Rozpiętość skrzydeł - 3,9 m

Długość - 1,9 m

Max masa startowa - 11 kg

Max masa ładunku użytecznego - 2 kg

Napęd - silnik elektryczny

Prędkość lotu - od 50 do 170 km/h

Pułap lotu - 4000 m

Zasięg dzialania (radiowy) - w promieniu 15 km od stacji naziemnej

Czas lotu - od 120 do 240 min. w zależności od warunków pogodowych

Przewidywany czas życia samolotu - minimalnie 100 startów, standardowo 300

Wymiana głowicy w warunkach polowych - tak, poniżej 3 minut

Automatyczne lądowanie - w predefiniowanym miejscu, bez konieczności utrzymania

łączności ze stacją naziemną

Odporność na urazy mechaniczne - transport w odpowiednio zaprojektowanych plecakach

Odporność na pył - tak, stacja bazowa i aparat powietrzny

Wilgotność - do 95 % / 50oC

Zakres temperatur pracy - od -10°C do +50°C

Oprac. Bartłomiej Hypki na podst. WB Electronics S.A.

 

JAKIE ZWIERZĘTA MAJĄ DOSKONAŁY WZROK I POTRAFIĄ LATAĆ;)NAPEWNO WIECIE . TEN  NIE JEST DRAPIEŻNY ZA TO POMOCNY . NA PEWNO ZNAJDZIECIE NA KORDACH ... I ROZEJRZYJCIE SIĘ.

********     UMILCIE SOBIE POSZUKIWANIA - KLIKNIJ    ********

 

 

 

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Logs: Gevonden 48x Niet gevonden 1x Opmerking 1x Afbeelding 19x Alle logs Galerij