Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[RNNS] Przy kanale - OP98ZD
Właściciel: RaMaTo
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > opolskie
Typ skrzynki: Nietypowa
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 16-09-2020
Data utworzenia: 07-09-2020
Data opublikowania: 16-09-2020
Ostatnio zmodyfikowano: 14-02-2024
37x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
71 odwiedzających
28 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Historia Kanału Hutniczego i szosy Renarda (obecnie DW 463)

W celu poprawy wydajności huty w Kolonowskiem, poprzez zwiększenie siły kół wodnych, hrabia Filip Colonna przystąpił w latach 1790-1795 do realizacji zakrojonego na szeroką skalę projektu zasilenia stawu hutniczego na Bziniczce w Kolonowskiem wodami Małej Panwi. W tym celu, nieco poniżej ujścia rzeki Lublinicy (Lublinieckiej Wody) w okolicach Zawadzkiego, przegrodzono zaporą nurt tej rzeki i spiętrzoną wodę skierowano do kanału wykopanego wzdłuż drogi biegnącej z Zawadzkiego do Kolonowskiego. Kanał mający ponad 6 kilometrów długości był w owych czasach przedsięwzięciem niespotykanym na naszym terenie.

W celu poprawy możliwości komunikacyjnych, umożliwiających transport materiałów i surowców pomiędzy zakładami hutniczymi w dolinie Małej Panwi oraz ekspedycję gotowych wyrobów, w roku 1836 roku z inicjatywy hrabiego Andreasa Renarda, przystąpiono do budowy drogi łączącej huty w Żędowicach, Zawadzkiem, Kolonowskim i Fosowskiem z Opolem w kierunku zachodnim i Pyskowicami w kierunku południowo wschodnim. Prywatna inicjatywa właściciela dóbr strzeleckich okazała się przedsięwzięciem całkowicie uzasadnionym. Droga ta pełni ważną funkcję komunikacyjną do dnia dzisiejszego.

Źródło: J.T. Juros "Historia, zabytki i ślady hutnictwa w dolinie Małej Panwi"

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

O skrzynce (większe mikro):

Zawartość na starcie: logbook, ołówek, certyfikaty dla 3 pierwszych znalazców, pochłaniacz wilgoci

 

Współrzędne wskazują wiatę przy szlaku rowerowym. Za wiatą rośnie piękny dąb - u jego stóp szukaj kesza.

 

Przygotowanie nowej skrzynki wymaga nakładu pracy i czasu więc piszcie coś więcej niż: TFTC!

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Mapka przebiegu geościeżki RNNS
Początek kanału hutniczego
za tym dębem