Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Nieukończona linia kolejowa - OP986Z
Właściciel: JoannaLadyMoon
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > pomorskie
Typ skrzynki: Nietypowa
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 06-09-2020
Data utworzenia: 23-07-2020
Data opublikowania: 13-09-2020
Ostatnio zmodyfikowano: 13-09-2020
3x znaleziona
0x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 2 obserwatorów
24 odwiedzających
1 x oceniona
Oceniona jako: b.d.
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: ally111 & kejpaks
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

 

Czersk – Liniewo Kaszubskie (linia nieukończona)
Linia, która zgodnie z przedwojennymi zamierzeniami władz pruskich miała być częścią skrótu z okolic Czerska do Gdańska. Budowa linii, rozpoczęta w Czersku, omijając Kościerzynę  a przecinając Liniewo Pomorskie, została porzucona przez polskie władze krótko po odzyskaniu niepodległości. Linia miała wybudowane praktycznie już wszystkie obiekty mostowe, brakowało jedynie mostu przez Wierzycę, jedynie pozostawało jedynie położenie nawierzchni.
 
I tak oto jadąc sobie polną drogą, czyli niedoszłym torowiskiem napotykamy na swojej drodze taki zabytkowy wiadukt nr 1. A idąc dalej polami i łąkami dojdziemy do kolejnego na naszej drodze marszu.
Poniższa mapka doskonale obrazuje umieszczenie w sumie 3 wiaduktów na tym terenie.
Do wiaduktu nr 2 dojdziemy pieszo z wiaduktu nr 1, a wiadukt nr 3 najlepiej obejrzeć z  wiaduktu nr 2  przy pomocy lornetki lub dobrego zoomu w aparacie, gdyż obecnie raczej nie prowadzi do niego z wiaduktu nr 2 żadna z dróg a polami to nie polecam spaceru, zważywszy na gospodarzy tych terenów dookoła. 
Miejsce ma swój kolejowy urok, gdyż wiadukty, jakby nie było,
mają ponad 100 lat i to czyni je wyjątkowymi.
Z tego powodu, iż nigdy nie wybudowano linii, (a więc stały się niepotrzebne)
stałyby się całkowicie zapomniane.
Jednak dzięki temu, że jest OC i celem jest pokazywanie takich miejsc, dlatego  dzięki temu ocalimy je od całkowitego zapomnienia.
 
O keszu : 
Powstał na miejscu zarchiwizowanego tutaj poprzedniego kesza multi, który to pięknie pokazywał te miejsca, ale autor przestał się bawić, etapy poginęły i dlatego postanowiłam założyć swoją skrzynkę.
Współrzędne  startowe wskazują na wiadukt nr 1. 
Tutaj też można zostawić auto i przejść się dalej spacerkiem, gdyż kesz ukryty jest przy wiadukcie nr 2.
Jak już tam dotrzesz to kesza szukaj z prawej strony, przy kawałku ceglanej ściany.
W razie W - patrz spojler.
W środku, w pojemniku zaadoptowanym po poprzednim keszu, ale oczywiście po liftingu, znajdują się certyfikaty dla podium  oraz dla reszty znalazców.
Zamaskuj po sobie kamieniami, aby nie był widoczny.
Powodzenia!!!
 
 
Obrazki/zdjęcia
Wiadukt nr 1
Wiadukt nr 2
Wiadukt nr 3 - na horyzoncie
Widok na wiadukt nr 2
Spojler
Wpisy do logu: znaleziona 3x nieznaleziona 0x komentarz 1x Wszystkie wpisy