Wieluń Wąskotorowy IV
O masz Ci los! A tu nagle koniec? Jak przejedziemy?
Most na Olszynie... wyparował! Całe szczęście jesteś na tyle zdesperowany, że teraz się nie poddasz! UWAGA! Aby podjąć kesza, należy przedostać się na drugą stronę (jadąc od Wielunia). Jeśli jesteście szaleńcami, można przejść dołem. Ja wybrałem bezpieczną trasę dookoła.
Ścieżka rowerowa na trasie Wieluń-Praszka powstała w nawiązaniu do historycznego przebiegu Wieluńskiej Kolei Dojazdowej. Niezwykła inicjatywa połączenia Wieluń-Praszka pojawiła się w roku 1895. Trasa liczyła sobie 18 kilometrów. Wielokrotnie trasę przedłużano, a docelowo miała powstać cała siatka połączeń kolei wąskotorowej w tym rejonie. W szczytowym momencie miała około 82 kilometry długości!
Całą (niezwykle ciekawą) historię możecie przeczytać: tutaj, a o samej trasie rowerowej tutaj!
Aktualna ścieżka rowerowa jest świetnym walorem turystyczno-przyrodniczym w tym rejonie. Trasa przebiegająca przez łąki i lasy, jest doskonałym pomysłem na kontakt z naturą.
Przypominam, że na całej trasie obowiązuje ZAKAZ ruchu pojazdów silnikowych, a jest to dosyć często weryfikowane przez odpowiednie służby.
Skrzynka jest częścią większego projektu mającego na celu promowanie historycznego rejonu Wielunia. Gorąco zachęcam do zdobycia całej ścieżki!