30 września .... roku założono w Koszalinie Pierwszą Zachodniopomorską Spółdzielnię Pracy Mechaników Samochodowych, która zajmowała się naprawami poniemieckich samochodów ciężarowych, głównie dla wojska. W latach 1957–.... w zakładzie przy ul. Lechickiej 51 produkowano autobusy pn „Bałtyk” według oryginalnego koszalińskiego projektu. Na masce silnika autobus miał umieszczoną plakietkę z herbem miasta na tle morskich fal oraz z nazwą pojazdu, literami SMS (Spółdzielnia Mechaników Samochodowych) i napisem Koszalin na żółtym tle, nawiązującym do koloru morskiego piasku. "Bałtyki" produkowano najpierw na podwoziach "Stara", później na podwoziach "Skody". Podwozia transportowano koleją do Koszalina. Szacuje się, że zbudowano tu ok 150 autobusów, których kolejne modele były modyfikowane. Jedyny egzemplarz Bałtyku w wersji Lux został zbudowany w czynie społecznym i był własnością załogi - był to jak na tamte czasy był ładny i nowoczesny autobus, wyposażony w wygodne tzw. siedzenia lotnicze. Dość niski poziom mechanizacji sprawił, że ok. roku 1963 dawna spółdzielnia, która tymczasem została podporządkowana Zjednoczeniu Przemysłu Budowlanego i zmieniła nazwę na Fabryka Urządzeń Budowlanych zaprzestała produkcji koszalińskich autobusów. Pozostały jedyniewe wspomnieniach i na nielicznych zdjęciach.
Pojemnik: umieszczony w pewnej odległości z uwagi na rzesze "obcych" i gęsty monitoring. Dla pierwszych zawiera drewniaczki z tematyką związane. Współrzędne skrzynki to
N 54° 10.ABC'
E 16° 9.DEF'
gdzie
A - druga cyfra w dacie założenia Pierwszej Zachodniopomorskiej Spółdzielni Pracy Mechaników Samochodowych w Koszalinie minus 1
B - trzecia cyfra w dacie założenia Pierwszej Zachodniopomorskiej Spółdzielni Pracy Mechaników Samochodowych w Koszalinie
C = A-B-1
D = A
E - trzecia cyfra w dacie zakończenia produkcji autobusów "Bałtyk"
F = D
Suma kontrolna:
A+B+C+D+E+F-1=36