Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
WWK: Wrocław Partynice - OP8JJQ
Hartlieb | Wrocławski Węzeł Kolejowy - Stacja (71)
Właściciel: Pozieduwac
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 126 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Multicache
Wielkość: Mała
Status: Tymczasowo niedostępna
Data ukrycia: 11-11-2017
Data utworzenia: 04-10-2016
Data opublikowania: 29-10-2017
Ostatnio zmodyfikowano: 01-06-2020
19x znaleziona
1x nieznaleziona
5 komentarze
watchers 6 obserwatorów
157 odwiedzających
17 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
13 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: atris, bamba, CarCam, crazy_baby, Iksnigo, j_janus, Lumen, niemen, Opona Tramwajowa, sebastianj, Serengeti, Wesker, xlud
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

  


WWK: Wrocław Partynice

 

Skrzynka jest częścią geościeżki - Wrocławski Węzeł Kolejowy: KLIK

Mapa: KLIK - skrzynka dotyczy stacji oznaczonej jako nr 71 na mapie

Rok budowy: 1884; Nazwy historyczne: Hartlieb (1884 - 1928), Breslau-Hartlieb (1928 - 1945), Wrocław Patonice (1945 - 1946), Wrocław Batonice (1947 - 1948), Wrocław Partynice (od 1948)


Wrocław Partynice -  Pod jedną nazwą przystanku kolejowego Wrocław Partynice kryje się historia dwóch obiektów kolejowych. Z chwilą otwarcia linii kolejowej z Wrocławia Głównego do Świdnicy, w czerwcu 1884 r. w 8,39 km (wg niemieckiego kilometrażu) zlokalizowano przystanek Hartlieb. Do czerwca 1910 roku ułożono na linii i przystanku drugi tor. Od 1928 roku, po włączeniu Partynic w granice Wrocławia nazwę przystanku zmieniono na Breslau Hartlieb. Na mapach z lat 40. kilometraż przystanku został przesunięty na km 8,51 - prawdopodobnie z powodu budowy ramp przy okazji powstania normalnotorowej bocznicy do koszarów żandarmerii zmotoryzowanej, później jednostek obrony przeciwlotniczej. (Bocznica do koszarów powielała pierwotną wąskotorówkę gospodarczą prowadzącą przez Oporów - ul. Agrestową i dalej ul. Obrońców Poczty Gdańskiej, do dóbr w Wysokiej i Biestrzykowie - ponad 3 km torów). Przystanek Partynice posiadał perony ziemne i niewielki budynek kasy z poczekalnią, który zachował się do dnia dzisiejszego. Bezpośrednio po wojnie przystanek nazwano Wrocław Ujazdów (wg pierwszej mapy drogowej węzła kolejowego Wrocław z 1946-7 roku). 

 

partynice_01.jpg

na zdjęciu: budynek stacji za czasów Breslau.


Kilometr za tym przystankiem (km 9,50 linii), nieopodal przejazdu na ul. Zwycięską ulokowano przed II w. św. kolejny przystanek Breslau Rennplatz, który, co ciekawe, nie występował w rozkładach kolei państwowych, a zatrzymywały się na nim tylko pociągi specjalne, zapewne w związku z rozgrywanymi tutaj zawodami na torze wyścigów konnych. Bezpośrednio po wojnie ten interesujący obiekt otrzymał polską nazwę Wrocław Batowice, spotykane są też odmiany Patonice, czy Patowice, a stąd już krok do Partynic, którą objęto wcześniejszy przystanek, gdyż ten koło torów wyścigów konnych stracił rację bytu. 


Nazwa Patonice/Batonice może mieć związek z żołnierzami AR, którzy zajęli po wojnie dawne koszary niemieckie, albo z tymi, którzy pozostali na cmentarzu przy ul. Karkonoskiej/Ślężnej, do którego było najbliżej z tego przystanku. W historii tych obiektów jest sporo znaków zapytania, które wymagają jeszcze dodatkowych badań. 

Linię kolejową przez Partynice zamknięto w ruchu osobowym 23.06.2000 r. Sporadycznie ruch towarowy odbywa się na odcinku Wrocław-Sobótka Zachodnia. Dawny przystanek Ww Partynice został zdegradowany do funkcji ładowni (moose - różne źródła)

źródła tekstów i zdjęć: *wikipedia.org *dolny-slask.org.pl *semaforek.tk

 Hall of Fame: FTF: Lumen i Opona Tramwajowa STF: xlud TTF: wesker.pl

 

O fabule kesza:

Wcielacie się w pomagiera najsłynniejszego kasiarza, który planuje dobrać się do Pruskiego złota wywożonego dla niepoznaki w transportach towarowych. Na miejscu musicie odgadnąć jak by to zrobił Szpicbródka. Starajcie się nie afiszować. Absolutnie nie możecie zostać nakryci z keszem w dłoni - to było by wysoce nieprofesjonalne.

Kesz:

Dwu etapowe multi. Poruszacie się w pasie czynnych torów kolejowych (rzadko używanych ). Maskowanie z rodzaju tych delikatnych. Nie ciągniemy więc za nie tylko pomalutku dobieramy się do wnętrza. Certyfikaty FTF, STF, TTF dla pierwszych znalazców i ATF dla kolejnych dziesięciu.

 

Miłej zabawy. :-)

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.