Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Most Kolejowy w Brzegu Dolnym - OP8E64
Most Kolejowy w Brzegu Dolnym
Właściciel: Shayu
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 110 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 25-06-2015
Data utworzenia: 29-01-2016
Data opublikowania: 29-01-2016
Ostatnio zmodyfikowano: 25-04-2018
14x znaleziona
2x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 1 obserwatorów
28 odwiedzających
12 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
3 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Esi4, kaemilka, kitomasz
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Skrytka jest to tradycyjny pojemnik  z logbookiem, ołówkiem i małymi przedmiotami na wymianę. Proszę o staranne odkładanie kesza!

Most kolejowy na Odrze w Brzegu Dolnym. Stanowi część Nadodrzanki (linia 273, km 28,100 - km 28,400). Powstał w 1874 r. Gdy podczas bardzo niskiego lub bardzo wysokiego stanu wody nie pływa prom, most kolejowy stanowił do 2013 roku (oddano do użytku most drogowy w Brzegu Dolnym) jedyną dostępną w promieniu 20 km przeprawę dla pieszych i rowerzystów. Most składa się z dwóch przęseł. Starsze, kratownicowe jest od kilkunastu lat jest nieużytkowane i w związku z czym jego stan stale się pogarsza. Nowsze, używane blachownicowo-kratownicowe przęsło powstawło po 1945 r. i jest w kiepskim stanie technicznym (prędkość maks. 40 kmh). Przy moście znajdują się bunkry wartownicze z czasów wojny, stanowiące fragment niemieckich umocnień linii Odry. O most w styczniu/lutym 1945 r. toczyły się zacięte walki. Wtedy też doszło do zniszczenia przeprawy, którą odbudowano w 1948 r. Wzdłuż mostu przebiega wąskie przejście dla pieszych, wyłożone dość luźno przymocowanymi, metalowymi płytami.

 

 

Wpisy do logu: znaleziona 14x nieznaleziona 2x komentarz 2x Obrazki/zdjęcia 2x Wszystkie wpisy Galeria