Od końca XIX roku do Polanowa zaczęły jeździć pociągi. Polanow w latach 20-tych XX wieku był już sporym węzłem kolejowym, istniały linie normalnotorowe do Grzmiącej przez Bobolice oraz do Korzybia, wąskotorowe do Sławna (później przebudowana na normalnotorową), Koszalina i Gołogóry. Wybudowano duży dworzec kolejowy, parowozownię z obrotnicą, długie perony.
Linia kolejowa do Korzybia została ukończona dopiero w 1921 roku i 1 listopada tego roku oddano ją uroczyście do użytku. Sam most, o imponującej długości 120 mwtrów nad niepozorną rzeką Grabową został wybudowany w 1916 roku. Nazwa pochodzi od czerwonej farby, którą most był zabezpieczony przed korozją, do dziś jeszcze miejscami widoczną.
Linia kolejowa została rozebrana w 1945 przez Armię Czerwoną, a szyny zabrano do Związku Sowieckiego. Od tej pory ślady kolejnictwa na Ziemi Polanowskiej zaczęły stopniowo znikać.
Skrzynka znajduje się na brzegu mostu, ukryta pod liśćmi ale nie zakopana, nie jest konieczne wchodzenie na most - może to być niebezpieczne.
Uwaga - skrzynka ta nie jest tożsama z pobliską skrzynką GC5TD8Q
Symbool | Soort | Coördinaten | Beschrijving |
---|---|---|---|
Parkeerplaats | --- | Dotąd można dojechać samochodem |