WWK: Wrocław Zachodni
Skrzynka jest częścią geościeżki - Wrocławski Węzeł Kolejowy: KLIK
Mapa: KLIK - skrzynka dotyczy stacji oznaczonej jako nr 21 na mapie
Rok budowy: 1843; Nazwy historyczne: Gross Mochbern (1843 - 1935), Lochbrück (Gross Mochbern) (1936 - 1939), Lochbrück (1940 - 1945), Ślęsk (1945 - 1946), Muchobór Wielki (1947 - 1973), Wrocław Zachodni (od 1974)
Wrocław Zachodni - ostatnia stacja kończąca węzeł wrocławsko-świebodzicki. Dochodzi tutaj jednotorowa łącznica 751 ze stacji Wrocław Gądów, umożliwiająca wyjazd pociągom towarowym. W sytuacjach awaryjnych możliwe jest korzystanie z niej przez pociągi, jadące do i z Wrocławia Głównego z pominięciem postoju we Wrocławiu Zachodnim - przy torze łącznicy nie ma krawędzi peronowej. Od stacji odchodzi również bocznica do Dolnośląskiego Centrum Hurtu Rolno-Spożywczego, która dawniej była łącznikiem ze stacją Wrocław Klecina i nieistniejącą cukrownią, oraz bocznica do jednostki wojskowej JW 3030 przy lotnisku w Strachowicach (nieprzejezdna). Stacja posiada 4 tory główne, z których dwa znajdują się przy peronach, zlokalizowanych w części północnej od strony Wrocławia. Na wysokości dworca znajduje się magazyn towarowy. Za peronami znajdują się tory towarowe, jak również plac ładunkowy, utworzony w miejscu dawnego toru nr 9. Od strony Smolca swój początek ma także bocznica PKP Energetyka. Ruch pociągów na stacji prowadzony jest przez nastawnię WZ, która posiada urządzenia przekaźnikowe z sygnalizacją świetlną. Z nastawni obsługuje się także rogatki na dwóch przejazdach kolejowych.
na zdjęciu: budynek dworca Wrocław Zachodni i perony od strony Wrocławia Głównego na zachód.
Stacja powstała na lini prowadzącej do Gorlitz. Na stacji zatrzymują się tylko pociągi osobowe. Dworzec znajduje się na osiedlu Muchobór Wielki i w latach 1947-1973 nosił też taką nazwę. Budynek dworca nieznanego autora powstał w latach 50 lub 60 XIX wieku jako niewielki murowany i tynkowany, jednopiętrowy, nakryty dachem czterospadowym. Centralnie rozplanowany hol łączy się po bokach z kasami i dawną przechowalnią bagażu, a na jego osi znajduje się usytuowana poczekalnia z wyjściem na perony. Osobna klatka schodowa prowadzi do mieszkania służbowego, natomiast w niskiej przybudówce mieściła się nastawnia. Około roku 1910 dworzec został przebudowany do obecnej postaci.
Dla miłośników załączam schemat stacji: KLIK
na zdjęciu: budynek dworca widziany od strony łącznika towarowego ze stacji Wrocław Gądów.
źródła tekstów i zdjęć: *wikipedia.org *dolny-slask.org.pl *semaforek.kolej.org.pl
Hall of Fame: FTF: lupi; Ala Ł STF: uhuhu TTF: straznik
Kesz:
Skrzynka znajduje na budynku dworca w sąsiedztwie poczekalni i zwyczajnie na peronie, czyli miejscu ogólnodostępnym, więc zanim go podejmiesz rozglądnij się czy nie wzbudziłeś zainteresowania jakiegoś pasażera. Nie trzeba nigdzie grzebać ani niczego wyrywać, wystarczy przyjść i się zastanowić a skrzynka sama w rączki wpadnie. Jeśli Ci nie idzie to odpocznij, zastanów się, porozglądaj i być może w końcu Cię oświeci. Kesz na starcie zawiera dziennik i coś do pisania. Powodzenia!
UWAGA: Pierwotny spot jest przez kogoś zamieszkiwany, oryginalne maskowanie wróci jak nastąpi wyprowadzka.