Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Most Lisewski Tczew - OP69BD
Eigenaar: emzel
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 7 meter NAP
 Provincie: Polen > pomorskie
Cache soort: Puzzel Cache
Grootte: Klein
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 07-06-2013
Gemaakt op: 07-06-2013
Gepubliceerd op: 07-06-2013
Laatste verandering: 09-12-2013
13x Gevonden
0x Niet gevonden
4 Opmerkingen
watchers 6 Volgers
3 x Bekeken
12 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: gemiddeld
1 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Dorota&Paweł
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Monumental place  You will need a shovel  Wachtwoord nodig om te loggen! 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL
Opis obiektu:
Most drogowy w Tczewie - most drogowy w Tczewie na dolnej Wiśle zbudowany w latach 1851–1857 jako most drogowo-kolejowy, zaprojektowany przez Carla Lentza. Był on wówczas najdłuższym mostem w Europie. Nazwa Most Lisewski wywodzi się od nazwy wsi Lisewo Malborskie, bezpośrednio do której prowadzi. W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się most kolejowy.
Ze względu na katastrofalny stan konstrukcji, most jest zamknięty dla ruchu kołowego.
Budowa i przeznaczenie mostu - Przygotowania do budowy pierwszego żelaznego mostu trwały już latach 1844-1845. Kamień węgielny został położony 27 lipca 1851 roku przez Fryderyka Wilhelma IV. Pierwszy pociąg przejechał po nim 12 października 1857 roku. Most liczący 837 m długości, wsparty na siedmiu filarach był najdłuższym w Europie i jednym z największych na świecie. Portale mostu zdobiły płaskorzeźby przedstawiające między innymi Winricha von Kniprode, odbierającego hołd od księcia litewskiegoKiejstuta. W latach 1888-1891 w odległości 30 metrów wybudowano drugi most, wyłącznie kolejowy. Wówczas to starszy z mostów zamieniono na drogowy. Pierwotnie oba mosty były krótsze od dzisiejszych, ponieważ wówczas wał ochronny znajdował się bliżej koryta rzeki. W 1912 roku wał przesunięto w stronę Lisewa, dokonano przedłużenia mostów i zbudowano przybudówki ze wspólna bramą. W obydwu mostach występują wszystkie możliwe rozwiązania techniczno-konstrukcyjne stosowane w sztuce budowlanej mostów od XIX wieku.

Opis obiektu:

Most drogowy w Tczewie - most drogowy w Tczewie na dolnej Wiśle zbudowany w latach 1851–1857 jako most drogowo-kolejowy, zaprojektowany przez Carla Lentza. Był on wówczas najdłuższym mostem w Europie. Nazwa Most Lisewski wywodzi się od nazwy wsi Lisewo Malborskie, bezpośrednio do której prowadzi. W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się most kolejowy.

Ze względu na katastrofalny stan konstrukcji, most jest zamknięty dla ruchu kołowego.

Budowa i przeznaczenie mostu - Przygotowania do budowy pierwszego żelaznego mostu trwały już latach 1844-1845. Kamień węgielny został położony 27 lipca 1851 roku przez Fryderyka Wilhelma IV. Pierwszy pociąg przejechał po nim 12 października 1857 roku. Most liczący 837 m długości, wsparty na siedmiu filarach był najdłuższym w Europie i jednym z największych na świecie. Portale mostu zdobiły płaskorzeźby przedstawiające między innymi Winricha von Kniprode, odbierającego hołd od księcia litewskiegoKiejstuta. W latach 1888-1891 w odległości 30 metrów wybudowano drugi most, wyłącznie kolejowy. Wówczas to starszy z mostów zamieniono na drogowy. Pierwotnie oba mosty były krótsze od dzisiejszych, ponieważ wówczas wał ochronny znajdował się bliżej koryta rzeki. W 1912 roku wał przesunięto w stronę Lisewa, dokonano przedłużenia mostów i zbudowano przybudówki ze wspólna bramą. W obydwu mostach występują wszystkie możliwe rozwiązania techniczno-konstrukcyjne stosowane w sztuce budowlanej mostów od XIX wieku.

Opis skrzynki:

Współrzędne wskazują miejsce pomnika dzięki któremu uzyskamy dane do znalezienia kesza finalnego.

Poniżej przedstawiamy zadanie do rozwiązania, które wskaże nam miejsce ukrycia skrzynki.

N54° 05.5XX' E18° 48.2YY'

XX=[pierwsza liczba z pomnika] odjąć (-) 83

YY=[ostatnia liczba z pomnika] odjąć (-) 1986


!!!Aby zrobić wpis do Logu potrzebne będzie hasło zapisane w LogBooku!!!

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Tego pomnika szukasz.