Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Most Lisewski Tczew - OP69BD
Owner: emzel
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 7 m. ASL.
 Region: Poland > pomorskie
Cache type: Puzzle
Size: Small
Status: Archived
Date hidden: 07-06-2013
Date created: 07-06-2013
Date published: 07-06-2013
Last modification: 09-12-2013
13x Found
0x Not found
4 notes
watchers 6 watchers
3 visitors
12 x rated
Rated as: Average
1 x recommended
This cache is recommended by: Dorota&Paweł
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Monumental place  You will need a shovel  Password needed to post log entry! 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL
Opis obiektu:
Most drogowy w Tczewie - most drogowy w Tczewie na dolnej Wiśle zbudowany w latach 1851–1857 jako most drogowo-kolejowy, zaprojektowany przez Carla Lentza. Był on wówczas najdłuższym mostem w Europie. Nazwa Most Lisewski wywodzi się od nazwy wsi Lisewo Malborskie, bezpośrednio do której prowadzi. W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się most kolejowy.
Ze względu na katastrofalny stan konstrukcji, most jest zamknięty dla ruchu kołowego.
Budowa i przeznaczenie mostu - Przygotowania do budowy pierwszego żelaznego mostu trwały już latach 1844-1845. Kamień węgielny został położony 27 lipca 1851 roku przez Fryderyka Wilhelma IV. Pierwszy pociąg przejechał po nim 12 października 1857 roku. Most liczący 837 m długości, wsparty na siedmiu filarach był najdłuższym w Europie i jednym z największych na świecie. Portale mostu zdobiły płaskorzeźby przedstawiające między innymi Winricha von Kniprode, odbierającego hołd od księcia litewskiegoKiejstuta. W latach 1888-1891 w odległości 30 metrów wybudowano drugi most, wyłącznie kolejowy. Wówczas to starszy z mostów zamieniono na drogowy. Pierwotnie oba mosty były krótsze od dzisiejszych, ponieważ wówczas wał ochronny znajdował się bliżej koryta rzeki. W 1912 roku wał przesunięto w stronę Lisewa, dokonano przedłużenia mostów i zbudowano przybudówki ze wspólna bramą. W obydwu mostach występują wszystkie możliwe rozwiązania techniczno-konstrukcyjne stosowane w sztuce budowlanej mostów od XIX wieku.

Opis obiektu:

Most drogowy w Tczewie - most drogowy w Tczewie na dolnej Wiśle zbudowany w latach 1851–1857 jako most drogowo-kolejowy, zaprojektowany przez Carla Lentza. Był on wówczas najdłuższym mostem w Europie. Nazwa Most Lisewski wywodzi się od nazwy wsi Lisewo Malborskie, bezpośrednio do której prowadzi. W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się most kolejowy.

Ze względu na katastrofalny stan konstrukcji, most jest zamknięty dla ruchu kołowego.

Budowa i przeznaczenie mostu - Przygotowania do budowy pierwszego żelaznego mostu trwały już latach 1844-1845. Kamień węgielny został położony 27 lipca 1851 roku przez Fryderyka Wilhelma IV. Pierwszy pociąg przejechał po nim 12 października 1857 roku. Most liczący 837 m długości, wsparty na siedmiu filarach był najdłuższym w Europie i jednym z największych na świecie. Portale mostu zdobiły płaskorzeźby przedstawiające między innymi Winricha von Kniprode, odbierającego hołd od księcia litewskiegoKiejstuta. W latach 1888-1891 w odległości 30 metrów wybudowano drugi most, wyłącznie kolejowy. Wówczas to starszy z mostów zamieniono na drogowy. Pierwotnie oba mosty były krótsze od dzisiejszych, ponieważ wówczas wał ochronny znajdował się bliżej koryta rzeki. W 1912 roku wał przesunięto w stronę Lisewa, dokonano przedłużenia mostów i zbudowano przybudówki ze wspólna bramą. W obydwu mostach występują wszystkie możliwe rozwiązania techniczno-konstrukcyjne stosowane w sztuce budowlanej mostów od XIX wieku.

Opis skrzynki:

Współrzędne wskazują miejsce pomnika dzięki któremu uzyskamy dane do znalezienia kesza finalnego.

Poniżej przedstawiamy zadanie do rozwiązania, które wskaże nam miejsce ukrycia skrzynki.

N54° 05.5XX' E18° 48.2YY'

XX=[pierwsza liczba z pomnika] odjąć (-) 83

YY=[ostatnia liczba z pomnika] odjąć (-) 1986


!!!Aby zrobić wpis do Logu potrzebne będzie hasło zapisane w LogBooku!!!

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Tego pomnika szukasz.
Log entries: Found 13x Not found 0x Note 4x All entries Show deletions