Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
SAGAN BEFEHL - DWORZEC GŁÓWNY - OP6637
Eigenaar: Maxus
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 348 meter NAP
 Provincie: Polen > dolnośląskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 01-05-2013
Gemaakt op: 01-05-2013
Gepubliceerd op: 01-05-2013
Laatste verandering: 28-12-2019
43x Gevonden
3x Niet gevonden
4 Opmerkingen
watchers 4 Volgers
47 x Bekeken
27 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
2 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: LABER TEAM, stabilo92
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Accessible for disabled  Bike  One-minute cache 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Dworzec Główny


Nasi bohaterowie przeszli więc przez całe miasto na Dworzec Główny, gdzie dotarli przed godziną 18 i bez trudu kupili bilety na mający niedługo odjechać pociąg. Niestety, gdy siedzieli już wewnątrz wagonu przeprowadzono dodatkową kontrolę biletów, w czasie której zostali zdemaskowani i bezzwłocznie odwiezieni do miejscowego więzienia. 


 
Jelenia Góra, w porównaniu do innych śląskich miast, stosunkowo późno uzyskała połączenie kolejowe. Trudny, górzysty teren oraz peryferyjne położenie miasta nie sprzyjały wcześniejszemu zainteresowaniu się budową linii kolejowej, chociaż miejscowy samorząd zabiegał o tę inwestycję bardzo mocno. W 1862 roku podjęto decyzje o budowie  Śląskiej Kolei Górskiej. Biegła ona od Zgorzelca i Węglińca poprzez Lubań , Jelenią Górę, Wałbrzych do Kłodzka. Pierwszy odcinek linii kolejowej doprowadzono do miasta z Lubania, a jego uroczyste otwarcie odbyło się 20 sierpnia 1866 roku. Rok później gotowy był już odcinek z Jeleniej Góry do Wałbrzycha. W ten sposób miasto miało już połączenie z Wrocławiem.

 

W 1865 roku wybudowano w Jeleniej Górze dworzec kolejowy oraz magazyn towarowy i parowozownię. Władze miasta, a także Jeleniogórsko-Świerzawska Izba Handlowa szczególnie zabiegały o polepszenie połączenia kolejowego Jeleniej Góry z Wrocławiem i Legnicą oraz z różnymi miejscowościami Kotliny Jeleniogórskiej, a także z niektórymi miejscowościami leżącymi poza Śląskiem. Chodziło głównie o ułatwienie przyjazdu turystom i wczasowiczom, którzy w tym okresie zaczęli masowo odwiedzać Karkonosze. Na przełomie XIX i XX wieku stała się więc jelenia Góra ważnym ośrodkiem kolejowym dla miejscowości karkonoskich, które miały z centrum Kotliny dogodne połączenia. Szacunki mówią, że w latach 1899 i 1900 przez stację w Jeleniej Górze przewinęło się 1,8 miliona pasażerów. Wybudowany w 1865 roku dworzec kolejowy z trudem więc mógł podołać wzrastającym wymogom ruchu pasażerskiego i towarowego. W 1901 roku rozpoczęła się budowa nowych obiektów, która potrwała do 1906 roku i pochłonęła 1,8 miliona marek. Połączono wówczas tunelem perony , przebudowano poczekalnię oraz nową i większą parowozownię.

źródło: www.jelenia.rail.pl

W skrzynce znajdują się informacje niezbędne do podjęcia skrzynki finałowej!