Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
SAGAN BEFEHL - DWORZEC GŁÓWNY - OP6637
Owner: Maxus
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 348 m. ASL.
 Region: Poland > dolnośląskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Archived
Date hidden: 01-05-2013
Date created: 01-05-2013
Date published: 01-05-2013
Last modification: 28-12-2019
43x Found
3x Not found
4 notes
watchers 4 watchers
47 visitors
27 x rated
Rated as: Excellent
2 x recommended
This cache is recommended by: LABER TEAM, stabilo92
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Accessible for disabled  Bike  One-minute cache 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Dworzec Główny


Nasi bohaterowie przeszli więc przez całe miasto na Dworzec Główny, gdzie dotarli przed godziną 18 i bez trudu kupili bilety na mający niedługo odjechać pociąg. Niestety, gdy siedzieli już wewnątrz wagonu przeprowadzono dodatkową kontrolę biletów, w czasie której zostali zdemaskowani i bezzwłocznie odwiezieni do miejscowego więzienia. 


 
Jelenia Góra, w porównaniu do innych śląskich miast, stosunkowo późno uzyskała połączenie kolejowe. Trudny, górzysty teren oraz peryferyjne położenie miasta nie sprzyjały wcześniejszemu zainteresowaniu się budową linii kolejowej, chociaż miejscowy samorząd zabiegał o tę inwestycję bardzo mocno. W 1862 roku podjęto decyzje o budowie  Śląskiej Kolei Górskiej. Biegła ona od Zgorzelca i Węglińca poprzez Lubań , Jelenią Górę, Wałbrzych do Kłodzka. Pierwszy odcinek linii kolejowej doprowadzono do miasta z Lubania, a jego uroczyste otwarcie odbyło się 20 sierpnia 1866 roku. Rok później gotowy był już odcinek z Jeleniej Góry do Wałbrzycha. W ten sposób miasto miało już połączenie z Wrocławiem.

 

W 1865 roku wybudowano w Jeleniej Górze dworzec kolejowy oraz magazyn towarowy i parowozownię. Władze miasta, a także Jeleniogórsko-Świerzawska Izba Handlowa szczególnie zabiegały o polepszenie połączenia kolejowego Jeleniej Góry z Wrocławiem i Legnicą oraz z różnymi miejscowościami Kotliny Jeleniogórskiej, a także z niektórymi miejscowościami leżącymi poza Śląskiem. Chodziło głównie o ułatwienie przyjazdu turystom i wczasowiczom, którzy w tym okresie zaczęli masowo odwiedzać Karkonosze. Na przełomie XIX i XX wieku stała się więc jelenia Góra ważnym ośrodkiem kolejowym dla miejscowości karkonoskich, które miały z centrum Kotliny dogodne połączenia. Szacunki mówią, że w latach 1899 i 1900 przez stację w Jeleniej Górze przewinęło się 1,8 miliona pasażerów. Wybudowany w 1865 roku dworzec kolejowy z trudem więc mógł podołać wzrastającym wymogom ruchu pasażerskiego i towarowego. W 1901 roku rozpoczęła się budowa nowych obiektów, która potrwała do 1906 roku i pochłonęła 1,8 miliona marek. Połączono wówczas tunelem perony , przebudowano poczekalnię oraz nową i większą parowozownię.

źródło: www.jelenia.rail.pl

W skrzynce znajdują się informacje niezbędne do podjęcia skrzynki finałowej!

Log entries: Found 43x Not found 3x Note 4x All entries Show deletions