Ponownie zapraszamy do odwiedzenia Tczewa. Tym razem chcemy przybliżyć historię biegnącego nad rzeką Wisłą
Mostu Lisewskiego
Budowę tego ważnego strategicznie mostu kolejowo-drogowego rozpoczęto w 1851 roku. Linia kolejowa przebiegająca przez Tczew miała łączyć Królewiec z Berlinem. Ukończenie budowy 12 października 1857 roku miało decydujące znaczenie dla rozwoju Tczewa jako ważnego ośrodka i węzła kolejowego. Wybudowany nad Wisłą sześcioprzęsłowy ażurowy most kolejowo-drogowy był pierwszym żelaznym mostem na Wiśle. Trzymał się na pięciu filarach wykonanych z cegły klinkierowej i tynku hydraulicznego, wyłożonych z zewnątrz kamieniem ciosanym oraz piaskowcem. Przy wjeździe na most znajdowały się dwudziestotrzymetrowe bramy, a na każdym z filarów stały po dwie neogotyckie wieżyczki. Projekty bram i wieżyczek sporządził Friedrich August Stuler, a konstruktorem mostu był Carl Lentze. Metalowa konstrukcja mostu miała wysokość 11,4 metra i szerokość 6,3 metra. Całkowita długość mostu wynosiła ok. 800 m, a jego ciężar wynosił ok. 7 tys. ton. Był w tym czasie najdłuższym mostem w Europie i jednym z najpiękniejszych na świecie.
Więcej na ten temat można poczytać i zobaczyć klikając poniższe linki:
http://www.geozone.pl/historia_tczewskich_most%C3%B3w_na_wi%C5%9Ble,artyku%C5%82y,geografia,4.html
http://www.youtube.com/watch?v=4eQ61Tnsaa4
W sąsiedztwie ukrycia jest sporych rozmiarów plac zabaw, więc zachęcamy do zabierania ze sobą dzieci.
O SKRZYNCE
Nie może być inaczej . Skrzynka to magnetyczny mikrus ukryty za maskowaniem, które jak „kameleon” swoim wyglądem i kształtem przypomina element, który go skrywa. Zabierz ze sobą coś do pisania, w środku może być tylko logbook.