Kolej w Konotopie
Początki kolei w Konotopie sięgają początków XX wieku, a dokładnie 1-go listopada 1906 roku, kiedy to po raz pierwszy oficjalnie otwarto stację kolejową w Konotopie, a także oddano do eksploatacji linię kolejową na trasie z Wolsztyna do Konotopu o długości 26 km.
Na podstawie ustawy pruskiej z 1880 roku większość powstających drugorzędnych linii kolejowych budowano na koszt państwa. Tak było w przypadku linii kolejowych przebiegających przez Konotop, tzw. linii lokalnych. Zachodzący w tym czasie okres ożywienia gospodarczego pobudził inwestycje w dziedzinie transportu kolejowego. Między innymi w 1896 roku Wolsztyn stał się stacją węzłową. Budowę linii łączącej Wolsztyn z Otyniem, Nową Solą i dalej z Żaganiem, rozpoczęto w 1905 roku. Budowano ją etapami. Ze względu na dłuższą inwestycję związaną z budową siedemnastoprzęsłowego mostu na Odrze w Stanach ruch na całej trasie wprowadzono 1-go czerwca 1908 roku. Ostateczny kształt linii kolejowych w Konotopie nadała wybudowana w 1915 roku, podczas trwania I wojny światowej, linia Konotop – Sulechów – Cigacice.
Konotop był stacją węzłową. Znajdował się on na trasie ważnych ciągów komunikacyjnych, łączących miasta powiatowe.
W keszu znajduje sie ołówek, temperówka,certyfikat i fanty
http://www.konotop.pl/kolsko.php