Lotnisko zostało zbudowane w latach szczególnego nasilenia "zimnej wojny", czyli w latach 1953-1956, 5 km na wschód od Goleniowa, standardowe lotnisko wojskowe z drogą startową 1800 m długości, szeroką na 45 m i niezbędnymi podstawowymi zabudowaniami (wieżą kontroli lotów, hangarem, niewielką bazą sprzętową i 2 magazynami paliw). W wyniku decyzji rządu i MON na lotnisko przebazowano z Bydgoszczy w 1957 2 Pułk Lotnictwa Myśliwskiego "Kraków", który stacjonował tu do rozwiązania jednostki w styczniu 1994. W 1967 na wojskowym lotnisku w Goleniowie utworzono wydzieloną część cywilną „Port Lotniczy Szczecin-Goleniów”, przeniesiony 23 maja 1967 z lotniska Szczecin-Dąbie.
Lotnisko było kilkakrotnie modernizowane. W latach 1976-1977 wydłużono drogę startową do 2500 m i wybudowano, ówcześnie najnowocześniejszy w Polsce, dworzec lotniczy. W 1998 wykonano remont drogi startowej i głównej płaszczyzny postojowej. W 1999 dokonano przebudowy układu energetycznego zasilającego urządzenia lotniskowe i zainstalowano nowoczesny system oświetlenia drogi startowej i podejścia. W 2001 oddano do użytku nowy terminal pasażerski, a w 2005 rozpoczęto jego rozbudowę. W 2004 rozpoczęto budowę nowej wieży kontroli lotów, którą oddano do użytku w listopadzie 2005. Pod koniec kwietnia 2006, po kilkuletniej budowie, oddano do użytku terminal lotniczy, zwiększający możliwości odprawy pasażerów do miliona pasażerów rocznie.
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien