Most im. Pionierów Miasta Szczecina - most nad Regalicą w Szczecinie, wybudowany w latach 1999–2003.
Budowa przeprawy znacząco ułatwiła komunikację pomiędzy południową częścią Prawobrzeża a lewobrzeżną częścią miasta, odbywającą się wcześniej przez zbyt wąski Most Cłowy. Początkowo Most im. Pionierów nazwany był Mostem Nowocłowym.
Pierwsze czynności związane z budową mostu podjęte zostały w 1998. Duży problem stanowił przebieg ulicy Eskadrowej, która będąc wówczas ulicą dwukierunkową przecinała planowany przebieg obu nitek mostu. Problem został częściowo rozwiązany poprzez dobudowę jednokierunkowej jezdni prowadzącej z miasta. Pozwoliło to uczynić jednokierunkową jezdnię przecinającą nitkę prowadzącą do miasta, dzięki czemu ta część ulicy Eskadrowej przestała stanowić przeszkodę dla tej nitki. Ulica Eskadrowa nadal stanowiła przeszkodę dla nitki prowadzącej od strony miasta. Wówczas przebieg ulicy został przeniesiony w kierunku północnym, dzięki czemu ostatecznie rozwiązano problem kolizyjności ulic względem budowy nowego mostu. Odnoga dawnego przebiegu ulicy została zaślepiona. Jednocześnie należało rozwiązać problem wlotu i wylotu od strony zachodniej, gdyż miały zostać umiejscowione w tym samym miejscu, co przebieg dawnej trasy. W tym celu zbudowano wiadukt prowadzący w kierunku Dąbia od strony centrum, oraz na terenach kolejowych wiadukt prowadzący w kierunku przeciwnym. Dzięki temu pojazdy mogły omijać plac budowy. Następnie rozpoczęto budowę wiaduktu od strony Dąbia, który łączył się z nitką główną prowadzącą do miasta.
W 2002 oddano do użytku nitkę mostu prowadzącą od strony centrum na Prawobrzeże. Wówczas zbudowaną wcześniej jezdnię jednokierunkową uczyniono dwukierunkową, przez co samochody zjeżdżające z mostu mogły łatwo zawrócić w kierunku miasta. W międzyczasie dobudowano także wiadukt nad ulicą Hangarową prowadzący do nowej ulicy Eskadrowej. W 2003 pierwsze samochody pojechały nitką w kierunku miasta, a wiadukt stojący na terenach kolejowych stanowiący trasę alternatywną podczas budowy został zamknięty.
O keszu: PRZEDEWSZYSTKIM JEST ON NIEBEZPIECZNY - NIE WIESZ CZY DASZ RADĘ, MASZ LĘK WYSKOŚCI LUB PRZESTRZENI, NIE BAWIĄ CIĘ SKRZYNKI W TYM KLIMACIE - NIE PRÓBUJ! KAŻDY MA SWÓJ ROZSĄDEK I SAM OCENI CZY CHCE TAM WEJŚĆ, NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. Podjęcie kesza wymaga sprawności fizycznej przeciętnego człowieka:)
UWAGA! 24.03.2012 Skrzynka zgodnie z zapowiedzią urosła i zmieniła miejsce ukrycie - poprzedni opis nieaktualny.
Koordy wskazują miejsce od którego zaczyna się zabawa. Musimy w sposób dowolny dostać się na przyczółek mostu. Wpróbowaliśmy kilka metod, jednoznacznie możemy stwierdzić że zjazd na tyłku nie jest najlepszym rozwiązaniem:P Najprościej zrobić to od dołu. Dobrym pomysłem wydaje się być użycie liny (np. gdy atakujemy w butach na obcasie:). Po dotarciu na górę należy udać się na trzeci pomost techniczny, licząc od strony oznaczonej koordami (pierwszy w drugiej nitce, czyli tej przygotowanej pod torowisko tramwajowe). Dalej udajemy się na środkowe przęsło mostu ( oznaczone logiem OC, trzecie od strony wejścia). Na nim schodzimy na betonową konstrukcję od strony zachodniej i szukamy najbliżej środka przęsła, przy metalowej grodzi, pod pomostem po którym przyszliśmy. Momentami panuje ciemność, dlatego warto zabrać jakieś źródło światła. Mile widziane zdjęcia wykonane podczas podejmowania kesza:) Jeśli ktoś ma możliwość polecam zjazd linowy z drugiej strony, zamiast powrót do punktu wyjścia:)
W skrzyneczce znajdują się krety, proszę je wymieniać w stosunku 1:1.