Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Most Poniatowskiego - OP3994
Bo mosty są fajne :)
Właściciel: Ranwers
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 83 m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 05-07-2011
Data utworzenia: 06-07-2011
Data opublikowania: 06-07-2011
Ostatnio zmodyfikowano: 27-06-2012
53x znaleziona
4x nieznaleziona
9 komentarze
watchers 24 obserwatorów
320 odwiedzających
44 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
39 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Agatha, ania49, bacza, burak, canescens, Cebulka, Czajorek, czarkowaty, Drzazga, ElSor, hiroaq, Korlis, kramek23, krusiaa, Krysiul, Kwasiek, MaciekB, martuś, marvet, maryush, meteor2017, Miazgamiazga1, michael50, Michu4000, night_time, Osił, p_nowik, PaaaP, polcia&szymaneq, pwk, r00t7, Skyqen, stasiekm, WrednaBestia, Yuriko, zaxir, Zeratul, ZEUSv8, ziutol94
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Zalecane szukanie nocą  Skrzynka niebezpieczna  Przyczepiona magnesem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Skrzynka założona razem z Wredną Bestią. Bo mosty są fajne Cool

Zdobycie tego kesza jest niebezpieczne, planując go podejmujesz świadomie ryzyko! Upadek z wysokości może grozić śmiercią lub kalectwem!

.

No Wheelchair Access Niedostępne dla niepełnosprawnych.
Available in Winter W zimie też wejdziesz, chociaż może być niebezpiczniej.
Historic Site Miejsce z historią.

Generated by The Selector

 

O obiekcie:

Kesz znajduje się na pomoście technicznym mostu Poniatowskiego, zwanym wcześniej mostem Mikołajewskim oraz III mostem. Został zbudowany w latach 1904-14 wg projektu inżynierów Mieczysława Marszewskiego i Wacława Paszkowskiego. Razem z mostem zbudowano 700 metrowy wiadukt nad Powiślem, będący przedłużeniem Alei Jerozolimskich. Trasa mostowa wraz z dojazdami, nie licząc wałów ochronnych, wyniosła 3542 metrów, w tym 506 m długości mostu i wiadukt o długości 700 m. Most o ośmiu przęsłach stalowych, wspartych na kamiennych filarach otwarto 6 stycznia 1914 roku.

W 1915 wycofujące się z Warszawy wojska rosyjskie wysadziły górne części 2 filarów. Most odbudowano w latach 1921-26. W tym roku podczas Zamachu Majowego na moście doszło do historycznego spotkania pomiędzy marszałkiem Józefem Piłsudskim a prezydentem Stanisławem Wojciechowskim.

Ponownie most został zniszczony przez Niemców w 1944 - zniszczona została góra 3 filarów, w wyniku czego zapadły się 4 przęsła. Odbudowany według projektu konstrukcyjnego Stanisława Hempla, został oddany do użytku 22 lipca 1946. Niestety po odbudowie most stracił sporo ze swojego charakteru. Przedwojenną ozdobną balustradę zastąpiono prostym "parkanem" stalowym. Nie odbudowano też kilku kamiennych ławek, które stały na filarach mostu. Inna jest też konstrukcja samych przęseł. Szczątki oryginalnych ławek do dzisiaj leżą w wiślanym nurcie i można je zobaczyć przy niskim stanie wody.

W latach 1963-66 most został poszerzony, wydzielono torowisko tramwajowe. W latach 2004-2005 wyremontowano wszystkie wieżyczki na moście (te po stronie praskiej trzeba było rozebrać i zbudować od nowa), oraz cztery pierwsze pawilony wiaduktu.

Do roku 2012 planowane jest odtworzenie pierwotnego wyglądu mostu wraz z secesyjnymi balustradami i latarniami.

Droga do skrzynki:

Współrzędne wskazują lokalizację kesza (zostały zmierzone w momencie zkaładania telefonem z aGPS'em). Pierwszym zadaniem dla zdobywców będzie dostanie się na pomosty techniczne - w chwili obecnej jest to możliwe zarówne ze strony praskiej, jak i na Powiślu, chociaż będzie wymagało odrobiny sprawności. Należy wybrać odpowiedni pomost - sugerujemy ten przy północnej rurze, ponieważ to z jego poręczy można podjąć kesza. Ostatnim krokiem jest dotarcie do środkowego filaru w rzece i podjęcie kesza.

Uwagi praktyczne:

Według nas, do podjęcia kesza nie jest potrzebny dodatkowy sprzęt, ale trzeba wykazać się sprawnością fizyczną i jest to niebezpieczne! Odradzamy osobom z lękiem wysokości zdobywanie tego kesza. Wygodne przejście pomiędzy pomostami technicznymi znajduje się nad lądem po stronie Powiśla, ale po praskiej stronie też da się zmienić pomosty, chociaż jest to trochę mniej wygodne i bardziej niebezpieczne. Zalecamy podejmowanie w nocy ze względu na bardzo duży ruch uliczny przy wejściach na pomosty techniczne.

Zawartość skrzynki na starcie

W skrzynce na dobry początek znajdują się:
Nie na wymianę:

  1. Logbook ozdobiony logiem teamu założycielskiego
  2. Ołówek
Na wymianę:
  1. Magnesy na lodówkę
  2. kilka łusek LR.22

Dla pierwszych:

Na pierwszych trzech pełnoletnich! znalazców w ramach nagrody/zachęty/certyfikatu czekają miniaturki Dębowej w medalowych kolorach.

Powodzenia!

1904-14
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Most Poniatowskiego
W pobliżu wejścia na Powiślu
W pobliżu wejścia na Pradze
To nie ten pomost ;-)
To ten pomost :)
W drodze do kesza
To nie tu, ale i tak jesteś bardzo blisko ;-)
Spoiler
Za, po lewej