Cegielnia w Gołkowie zaznaczona jest już na mapie wojskowej w 1839 roku. W okresie poprzedzającym wybuch I wojny światowej na wyposażenie zakładu składały się m.in.: maszyna parowa o mocy 100 koni, kocioł parowy 80 m³, dwie duże i jedna mała prasa, dwie pary walców, dwie pompy parowe, 9500 ramek do suszenia dachówek, miech i narzędzia kowalskie. W 1901 roku do Cegielni poprowadzono bocznicę od głównej linii kolejki wąskotorowej Warszawa – Góra Kalwaria.
Zalecana WYJĄTKOWA OSTROŻNOŚĆ przy penetrowaniu terenu :)
Uwaga na lokalnych mieszkańców! Proszę nie pozostawiać samochodów przy drodze, 200 m dalej jest zjazd gdzie można spokojnie zaparkować, rowery lepiej przetransportować na tył cegielni tak, żeby nie były widoczne z ulicy
EDIT 2015: w związku z faktem iż dach cegielni uległ częściowemu zawaleniu część etapów multaka jest nie do zdobycia lub została w międzyczasie rozszabrowana, następuje więc zmiana formy i umiejscowienie keszynki. Obecnie tradycyjne większe mikro schowane na koordach. Naturalnie zachęcam do odwiedzenia cegielni i zwiedzenia tego co z niej zostało, pragnę natomiast wspomnieć, że eksploracja ruin grozi śmiercią lub uszczerbkiem na zdrowiu więc podejmując wyzwanie robicie to na własne ryzyko. Obecnie skrzynka znajduje się w nowszej części, na pewnej wysokości
Symbol | Typ | Współrzędne | Opis |
---|---|---|---|
Parking | --- | tu można (a nawet trzeba) zostawić autko |