OPIS MIEJSCA:
Spacerując ulicami Szczecina, często nie zdajemy sobie nawet sprawy że przechodzimy obok miejsc, którym warto byłoby się przyjrzeć dokładniej...
Już niedługo Tramwaje Szczecińskie uruchomią zabytkową linię "0" i zapewne znów znajdą się chętni na kurs ze wspomnieniami starego tramwajarza.
21 października 1872 r. jeszcze przed zburzeniem murów fortecznych inżynier Johannes Büssing otrzymał z Królewskiej Dyrekcji Policji w Berlinie koncesję na budowę konnej sieci tramwajowej. Niecałe 6 lat później podpisano z miastem umowę ważną 30 lat.
25 marca 1879 r. utworzono spółkę Stettiner Straßen-Eisenbahn Gesellschaft (Szczecińskie Towarzystwo Ulicznej Kolei Żelaznej), która jeszcze tego samego roku uruchomiła pierwsze konne linie tramwajowe.
W latach 1896-1900 na większości linii wprowadzono trakcję elektryczną.
Po wojnie, w 1919 roku pojawił się pomysł transportu poczty tramwajami. Na ulicach pojawiły się pierwsze tramwaje przewożące pocztę. Konieczne stało się wybudowanie kilku bocznic, których ślady istnieją do dziś (przy Dworcu Głównym i w al. Niepodległości). Tramwaje zaczeły wozić pocztę pomiędzy dworcem głównym, pocztą główna i urzędami pocztowymi:
Linia 2 – Dyrekcja Poczty – al. Niepodległości (Paradepl) – są jeszcze tory powadzące do bramy
linia 4 – Poczta na rogu ul. Piłsudskiego i Mazurskiej (Friedrich Karl str./Preußischestr.)
linia 6 – Poczta Główna
linia 7 – Poczta na ul. Dubois (Poststr.) – Poczta na ul. Drudzkiego-Lubeckiego (Vulkanstr.) – Poczta na Żelechowie (Züllchow)
.
OPIS SKRZYNKI:
20.10.2012
Keszyk umieszczony około 10 metrów od historycznych torów tramwajowych bocznicy pocztowej przy Dyrekcji Poczty w al. Niepodległości.
Magnetyk ukryty w miejscu, gdzie kamery Was nie widzą. jakieś 0,9 m nad poziom chodnika.
Podejmując kesza prosze o dyskrecję, oraz zwrócenie uwagi na przechodniów, położenie kamer i ochronę która pilnuje budynku.