Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
W Hołdzie "PILOTOM" - OP2BF1
Mikro-magnetyk w okolicach pomnika
Owner: ZalewHK
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 100 m. ASL.
 Region: Poland > mazowieckie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 25-08-2010
Date created: 25-08-2010
Date published: 25-08-2010
Last modification: 12-02-2024
161x Found
7x Not found
4 notes
watchers 10 watchers
49 visitors
96 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Recommended at night  Bike  Torch needed  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

 

Pamiętam czas , kiedy do Twierdzy wjeżdżało się na przepustkę .

Dziś nic z tego nie pozostało , lecz czas zatrzymuje się w takich miejscach...

Pomniki , skwery , ulice... (Osił)

HISTORIA

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:P%C5%82k_pilot_Boles%C5%82aw_Zo%C5%84_%281940-2002%29_-_pomnik_Pami%C4%99ci,Twierdza_Modlin.JPG

ŚP. płk mgr pil. Bolesław Zoń syn Jana i Antoniny urodził się 11 lutego 1940 roku w Czernichowie koło Żywca. Wychowywał się w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska Żar, które było wówczas kolebką polskiego sportu lotniczego, co było bezpośrednią przyczyną zafascynowania się lotnictwem. Jako bardzo młody człowiek, uczeń Liceum Ogólnokształcącego w wieku zaledwie16 lat zdobył uprawnienia pilota szybowcowego i samolotowego a jako osiemnastolatek został zatrudniony w Wyczynowej Górskiej Szkole Szybowcowej na Żarze jako pilot instruktor szybowcowy i samolotowy. W roku 1962 został powołany do odbycia zasadniczej służby wojskowej gdzie po wielu staraniach i zdaniu egzaminów został przyjęty do Oficerskiej Szkoły Lotniczej im. Żwirki i Wigury w Radomiu. Szkołę lotniczą ukończył w 1965 r. i w stopniu podporucznika, pilota III klasy zostaje skierowany do 39. Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Mierzęcicach koło Katowic gdzie przeszkala się na samoloty naddźwiękowe i zdobywa bogate doświadczenia lotnicze uzyskując uprawnienia oblatywacza oraz pilota doświadczalnego. Dzięki profesjonalizmowi lotniczemu oraz posiadanymi uprawnieniami w 1976 r. zostaje skierowany do 45. Lotniczej Eskadry Doświadczalnej w Modlinie, której w latach 1984-1990 był dowódcą.    
„Bolek” – bo tak nazywał go świat lotniczy, całe późniejsze swoje życie związał z Modlinem i regionem nowodworskim rozsławiając go w Polsce i za granicą. Oblatywał w Indiach polskie samoloty TS-11 Iskra, przebazowywał z Polski do Turcji samoloty AN-2. Jako pierwszy Polak przeszkolił się w USA na śmigłowiec Robinson R-22 uzyskując jednocześnie uprawnienia instruktorskie.
Również jako pierwszy Polak przeszkolił się na łódź latającą typu Buccaneer i wykonywał pokazowe starty i lądowania na Wkrze w Nowym Dworze Mazowieckim.
Przez 12 lat latał we współutworzonej przez siebie, na warszawskim Bemowie, lotniczej bazie przeciwpożarowej, uczestniczył w wielu akcjach p.poż. gasząc z powietrza między innymi pożary lasów w Hiszpanii.
Był niekwestionowanym autorytetem lotniczym dzięki czemu powołano go na biegłego sądowego przy Sądzie Okręgowym w Warszawie z zakresu lotnictwa - specjalność samoloty lekkie, szybowce i śmigłowce. Prywatnie był człowiekiem bardzo skromnym, otwartym, kontaktowym, towarzyskim i rzeczowym. Skupiał wokół siebie szerokie grono przyjaciół również spoza lotnictwa, między innymi ze świata nauki, polityki, filmu, kultury i sztuki. Jako instruktor lotniczy interesował się również zagadnieniami pedagogiki. W roku 1979 uzyskał tytuł magistra w zakresie pedagogiki specjalnej, a w roku 1984, na Uniwersytecie Śląskim, otworzył przewód doktorski w zakresie socjologii.
Za wybitne osiągnięcia w podejmowanej z pożytkiem dla kraju działalności państwowej i publicznej, szczególne zasługi dla umacniania suwerenności i obronności kraju, szczególne zasługi dla rozwoju gospodarki narodowej, wybitne zasługi dla rozwoju współpracy Rzeczypospolitej Polskiej z innymi państwami i narodami, płk mgr pil. Bolesław Zoń został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.
Jego nagła śmierć, 12.09.2002 r., była niepowetowaną szkodą dla całego lotniczego świata.
My Nowodworzanie pamiętamy Go z licznych pokazów lotniczych, widokowych lotów pasażerskich organizowanych dla naszych mieszkańców jak również z lotniczego udziału w wielu nowodworskich uroczystościach.
Za zasługi dla naszego regionu, społeczeństwo nowodworskie ufundowało „Bolkowi” pomnik lotniczy, który został odsłonięty w 2003 roku, a Rada Miejska nadała nazwę skwerowi, przy którym ten pomnik został posadowiony, im. płk. pil. Bolesława Zonia.
Na wniosek Stowarzyszenia Seniorów Lotnictwa Wojskowego RP – Oddział Modliński Rada Miejska w Nowym Dworze Mazowieckim uchwałą nr IV/43/2019 z dnia 14 maja 2019 r. nadała pośmiertnie Panu płk pil. Bolesławowi Zoniowi tytuł „Honorowego Obywatela Miasta Nowy Dwór Mazowiecki”.

 

 

13.01.2015r. kolejna reaktywacja, w związku że jest to ruchliwa okolica proszę o ostrożność przy podejmowaniu i oczy dookoła głowy, tym razem nie w samym pomniku a najbliższej okolicy....

12.02..2024 Kolejna reaktywacja mikro-magnes w okolicy pomnika, podpowiedź szyfrowana

 

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
B
A
C
IMG20240212214707