You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
GIERŁOŻ - Kwatera Hitlera - OP1D10
U Hitlera na szczycie
Owner: Andalka
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 139 m. ASL.
98 x rated
Rated as: Excellent
21 x recommended
This cache is recommended by: Cadek, Chochlik., crl_ost, djendrju87, Duch Miasta, Igor, lukaszek1999, Marcello002, Mario84 , martuś, MED, Mirekk, Nannette, NivilS, noorbi, Psikiszek, rredan, rubin, rudymaniek, rushcore, Tisia
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Periodical/Paid  Go geocaching with children  Dangerous Cache  Nature  Monumental place

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Gierłoż kojarzy nam się głównie z byłą kwaterą Hitlera i nieudanym zamachem na niego. Obecnie cały system bunkrów i schronów jest zniszczony, tylko nieliczne ocalały w całości. Stwarza to doskonałą okazję do pochodzenia po "skałkach" bunkrowych. Właśnie w jednym z takich na w pół zniszczonych bunkrów jest ukryta skrzynka.

Skrzynka schowana kiedyś i rok przeleżała "na pusto", bo zapomniałam spisać współrzędnych. Teraz przy okazji objazdu po bunkrach mazurskich skrzynka odszukana w bardzo dobrym stanie, jedynie jakiś zwierzak nadgryzł pudełko ;)

Skrzynka znajduje się w bunkrze Hitlera nr 13. Mamy dwie drogi dojścia - trudniejszą i łatwiejszą. Opisuję obie. Pamiętaj, że szukasz tej skrzynki na własną odpowiedzialność! Teren jest trudny, nawet w opcji łatwiejszej!

Zwiedzając Wilczy Szaniec dochodzimy do zburzonego bunkra ze ścianą pełną podpierających patyczków. Skręcamy w prawo i w lewo przechodzimy wąwozem pełnych wystających drutów zbojeniowych. Tutaj rozdziela się droga:

Wariant trudniejszy, ale szybszy: Przechodzimy na prawo za krzaki i wspinamy się po dwumetrowej ściance.  Po lewej stronie widać nie za duży świerk. Tu czekamy na resztę, która wybrała się wariantem łatwiejszym.

Wariant łatwiejszy: Przechodzimy w lewo i musimy obejść kawał betonu, na szczycie którego jest skrzynka. Przechodzimy przez "polanę" z dwoma kamieniami na środku i skręcamy w prawo za zwałowiskiem, gdzie widać dwa pionowe omszone głazy. Za głazami w prawo i wspinamy się między drzewami. Przechodzimy przez przełęcz i dalej wchodzimy coraz wyżej przez krajobraz jak z bajki. Dochodzimy niedużego świerka po pawej i dalej już razem.

Wspólna droga: Wchodzimy za świerkiem jak najwyżej i szukamy kesza :)

Do wspólnej drogi można dojść jeszcze na przynajmniej 3 sposoby o różnym stopniu trudności. Poszukajcie!

Wariant łatwiejszy testowany na chłopakach 4,5 i 8 lat.

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Nature reserve areas
Wariant trudnieszy - ścianka
Wariant łatwiejszy - polana
Wariant łatwiejszy - dwa głazy
Wariant łatwiejszy - krajobraz jak z bajki