Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 215 m n.p.m.
Województwo:
Polska > małopolskie
Typ skrzynki:
Quiz
Wielkość:
Mikro
Status:
Zarchiwizowana
Czas:
0:30 h
Długość trasy:
0.50 km
Data ukrycia: 14-06-2007
Data utworzenia: 15-06-2007
Data opublikowania: 15-06-2007
Ostatnio zmodyfikowano: 19-05-2009
10x znaleziona
1x nieznaleziona
7 komentarze
2 obserwatorów
5 odwiedzających
8 x oceniona
Oceniona jako:
dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Stacja Kolejowa
Krakowski dworzec, jak uważali współcześni, był w połowie XIX w. (przed przebudową) jednym z piękniejszych dworców w monarchii austriackiej. Od strony wejścia do gmachu dworca (zachodniej) oraz południowej założono przy dworcu ogród i skwer dla podróżnych.
W wyniku kolejnych rozbudów i przekształceń dworca nie zachowała się jego pierwotna forma. Dzisiejszy kształt dworzec przybrał w wyniku przebudów prowadzonych w drugiej połowie XIX w. Z tego okresu zachował się fragment wiaty peronowej z zadaszeniem opartym na żeliwnych kolumnach oraz ogrodzenie peronu, a także żeliwne kolumny podtrzymujące strop w poczekalni południowej i południowa klatka schodowa z zabiegowymi stopniami. Także z tego okresu zachowała się fragmentarycznie ornamentyka i zasadnicze podziały wnętrz.
Więcej o miejscu tutaj.
Przekop Talowskiego
Śliczny, niedawno odnowiony,
Wiadukt kolejowy nad ul. Lubicz wybudowano w latach 1896-1898. Budowla ta była pierwszym w Krakowie cywilnym dwupoziomowym skrzyżowaniem w Krakowie. Budowę wiaduktu powiązano z obniżeniem nawierzchni ul Lubicz, którą ujęto w mury oporowe.
Kutą metalową ornamentykę wiaduktu i muru oporowego wykonała krakowska firma Józefa Góreckiego - ta sama, która wykonała m.in. krzyż na Giewont i bramę do klasztoru na Skałce). Na balustradzie wiaduktu widniały pierwotnie monogramy cesarza Franciszka Józefa - otwarcie wiaduktu zbiegło się z 50tą rocznicą objęcia tronu przez tego władcę.
Więcej o miejscu tutaj.
Skrzynka
Aby otrzymać współrzędne ukrycia prawdziwej skrzynki, na murze budynku stacji, trzeba odnaleźć dwa koła zębate. Jest to pierwsza tabliczka szlaku zabytków inżynierii miejskiej. Z tabliczki należy odczytać kolejne cyfry i podstawić do współrzędnych, a otrzymacie miejsce ukrycia skrzynki:
A - druga cyfra
B - szósta cyfra
C - od trzeciej odejmij czwartą cyfrę
D - dziesiąta cyfra
E - pierwsza cyfra
F - dwunasta cyfra
N50 03.ABC E19 56.DEF
Sama skrzynka nowym zwyczajem, jest magnetyczna.
Krakowski Szlak Techniki
Skrzynka jest częścią większego planu, na który składają się skrzynki tradycyjne i wirtualne. Hasłem do wirtuali, będzie kombinacja liczb z zagadek w nich zawartych i ze znalezionych w tradycyjnych skrzynkach. Nie zapomnijcie ich zatem spisać :]
Na szlak składają się następujące skrzynki:
Kolejowy,
Browar rodziny Götzów,
Teatralna,
Kuźnia Zieleniewskich,
Strażnica,
Wiadukt,
Przepust,
Św. Wawrzyńca,
Gazownia,
Mosty Podgórza - Przyczółki,
Mosty Podgórza - Piłsudskiego,
Bulwary,
Podgórska,
Fabryka.
Dodatkowe atrybuty skrzynki |
|
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.