Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Kolejowy - OP0465
Krakowskim Szlakiem Techniki...
Owner: angelo
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 215 m. ASL.
 Region: Poland > małopolskie
Cache type: Puzzle
Size: Micro
Status: Archived
Time required: 0:30 h    Distance to travel: 0.50 km
Date hidden: 14-06-2007
Date created: 15-06-2007
Date published: 15-06-2007
Last modification: 19-05-2009
10x Found
1x Not found
7 notes
watchers 2 watchers
5 visitors
8 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Accessible for disabled  Fixed by magnet 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Stacja Kolejowa

Krakowski dworzec, jak uważali współcześni, był w połowie XIX w. (przed przebudową) jednym z piękniejszych dworców w monarchii austriackiej. Od strony wejścia do gmachu dworca (zachodniej) oraz południowej założono przy dworcu ogród i skwer dla podróżnych.

W wyniku kolejnych rozbudów i przekształceń dworca nie zachowała się jego pierwotna forma. Dzisiejszy kształt dworzec przybrał w wyniku przebudów prowadzonych w drugiej połowie XIX w. Z tego okresu zachował się fragment wiaty peronowej z zadaszeniem opartym na żeliwnych kolumnach oraz ogrodzenie peronu, a także żeliwne kolumny podtrzymujące strop w poczekalni południowej i południowa klatka schodowa z zabiegowymi stopniami. Także z tego okresu zachowała się fragmentarycznie ornamentyka i zasadnicze podziały wnętrz.

Więcej o miejscu tutaj.

Przekop Talowskiego

Śliczny, niedawno odnowiony, Wiadukt kolejowy nad ul. Lubicz wybudowano w latach 1896-1898. Budowla ta była pierwszym w Krakowie cywilnym dwupoziomowym skrzyżowaniem w Krakowie. Budowę wiaduktu powiązano z obniżeniem nawierzchni ul Lubicz, którą ujęto w mury oporowe.

Kutą metalową ornamentykę wiaduktu i muru oporowego wykonała krakowska firma Józefa Góreckiego - ta sama, która wykonała m.in. krzyż na Giewont i bramę do klasztoru na Skałce). Na balustradzie wiaduktu widniały pierwotnie monogramy cesarza Franciszka Józefa - otwarcie wiaduktu zbiegło się z 50tą rocznicą objęcia tronu przez tego władcę.

Więcej o miejscu tutaj.

Skrzynka

Aby otrzymać współrzędne ukrycia prawdziwej skrzynki, na murze budynku stacji, trzeba odnaleźć dwa koła zębate. Jest to pierwsza tabliczka szlaku zabytków inżynierii miejskiej. Z tabliczki należy odczytać kolejne cyfry i podstawić do współrzędnych, a otrzymacie miejsce ukrycia skrzynki:

A - druga cyfra
B - szósta cyfra
C - od trzeciej odejmij czwartą cyfrę
D - dziesiąta cyfra
E - pierwsza cyfra
F - dwunasta cyfra

N50 03.ABC E19 56.DEF

Sama skrzynka nowym zwyczajem, jest magnetyczna.

Krakowski Szlak Techniki

Skrzynka jest częścią większego planu, na który składają się skrzynki tradycyjne i wirtualne. Hasłem do wirtuali, będzie kombinacja liczb z zagadek w nich zawartych i ze znalezionych w tradycyjnych skrzynkach. Nie zapomnijcie ich zatem spisać :] Na szlak składają się następujące skrzynki: Kolejowy, Browar rodziny Götzów, Teatralna, Kuźnia Zieleniewskich, Strażnica, Wiadukt, Przepust, Św. Wawrzyńca, Gazownia, Mosty Podgórza - Przyczółki, Mosty Podgórza - Piłsudskiego, Bulwary, Podgórska, Fabryka.

Dodatkowe atrybuty skrzynki

opencaching.pl - geocaching w Polsce

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
fragmentarycznie zachowana ornamentyka
dworzec bliżej
przekop bliżej
dworzec dalej
przekop dalej
Log entries: Found 10x Not found 1x Note 7x Picture 2x All entries Gallery