Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Śladami kolei w Ustce 5 - tor do portu 3 - OPA32K
Seria kolejowa nad morzem
Eigenaar: geokolejarzigig
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 32 meter NAP
 Provincie: Polen > pomorskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 04-08-2025
Gemaakt op: 04-08-2025
Gepubliceerd op: 04-08-2025
Laatste verandering: 04-08-2025
1x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 1 Volgers
8 x Bekeken
1 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: n/b
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Recommended at night  Bike  Compass  One-minute cache 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Zapraszam na serię keszy "Śladami kolei w Ustce/Lędowie/Modlinku"

 

Kozioł oporowy to urządzenie stosowane na końcu toru kolejowego, tramwajowego lub przemysłowego, którego zadaniem jest zatrzymanie pojazdu szynowego, gdyby ten nie wyhamował na czas. Stanowi on fizyczną barierę zabezpieczającą przed wyjazdem poza koniec torowiska.


Budowa kozła oporowego

Typowy kozioł oporowy składa się z:

  • ramy nośnej (stalowej lub żelbetowej),

  • płyty odbojowej – elementu, który bezpośrednio styka się z pojazdem,

  • opcjonalnych elementów tłumiących, np. sprężyn lub amortyzatorów hydraulicznych,

  • mocowania do podkładów i toru.


Rodzaje kozłów oporowych

  • Stały – montowany na stałe, zwykle z prostą konstrukcją stalową; spotykany na torach, które kończą się ślepo i nie są często używane.

  • Amortyzowany – wyposażony w mechanizmy sprężynowe lub hydrauliczne, które łagodzą siłę uderzenia. Taki kozioł stosuje się tam, gdzie końcówka toru jest często używana.


Zastosowanie

Kozioł oporowy instaluje się:

  • na końcach bocznic i torów postojowych,

  • w halach warsztatowych,

  • w końcowych stacjach metra lub tramwaju.


Funkcja

Główną funkcją kozła oporowego jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego. W sytuacji awaryjnej może on zapobiec poważnym wypadkom, uszkodzeniom taboru lub infrastruktury.

Kesz

Ukryty zgodnie z opisem, w prawej części patrząc od przodu, zdecydowanie zalecane jest podejmowanie w godzinach wieczornych. 

Uwaga w keszu znajduje się literka do finałowego hasła.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Logs: Gevonden 1x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Alle logs