Please log in to see the coordinates.
Cache attributes
Description
PL
Jeden przystanek, dwie różne wiaty, a pośrodku kortenowa winda z podświetlanym dźwigiem na ażurowej elewacji - tak wygląda nowy przystanek Szybkiej Kolei Miejskiej Gdańsk Stocznia. Na peronie trwają ostatnie odbiory, a wiosną pojawi się nad nim nowa kładka dla pieszych.
Na pierwszy rzut oka to peron jak każdy inny. Wiata, ławki, winda. Dwie krawędzie, przy których co kilka minut zatrzymują się żółto-niebieskie pociągi.
Przystanek Gdańsk Stocznia zmienił się jednak nie do poznania. Jeszcze do niedawna peron pamiętający strajki w stoczni był obrazem nędzy i rozpaczy.
Dojście po chybotliwej kładce, krzywa i dziurawa nawierzchnia, cieknący dach. Wokół sterta gruzu i zbutwiałych podkładów kolejowych.
Teraz jest inaczej. Na peronie - decyzją konserwatora - stanęła po modernizacji nie jedna, a dwie wiaty. Jedna nowoczesna, przypominająca te stawiane na innych przystankach SKM. Druga - historyczna, żółto-niebieska, która najstarszym pasażerom SKM może sentymentalnie przypominać minioną epokę.
Ale to nie wszystko. Między obiema poczekalniami wyrósł nietypowy szyb windowy. Ażurowa elewacja z efektownym dźwigiem stoczniowym z blachy kortenowskiej nawiązuje do industrialnej okolicy i stojącego nieopodal budynku ECS. Efektownie ma wyglądać zwłaszcza po zmroku, gdy zostanie podświetlona. Winda przez kilka miesięcy pozostanie jeszcze nieczynna, bo musi poczekać na budowaną kładkę. Pasażerowie mają do dyspozycji nowe ławki, kosze na śmieci, kasowniki i terminale systemu Fala. Są też nowe rozkłady jazdy, oświetlenie, nagłośnienie i stylowe zegary.
Na zlecenie miasta kładkę buduje firma Strabag. Stary obiekt został rozebrany wiosną i latem. Nowa kładka ma być gotowa do kwietnia przyszłego roku. Koszt jej budowy to 11,3 mln zł.
Additional hints
Pictures
Log entries:
1x
0x
0x