Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Volkswagen Garbus - OPA0GC
Właściciel: Veselynka
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 24-03-2025
Data utworzenia: 24-03-2025
Data opublikowania: 24-03-2025
Ostatnio zmodyfikowano: 24-03-2025
1x znaleziona
1x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 2 obserwatorów
35 odwiedzających
1 x oceniona
Oceniona jako: b.d.
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna dla niepełnosprawnych  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Skrytka pierwotnie była opublikowana na Geocaching.pl 

FTF już podjęty!

 

Może tu nie ma żadnego Wrocławskiego pomnika, ale jednak jest tu na co poparczeć. A zwłaszcza na stare i wintażne auta, takie jak Volkswagen Garbus (w ukrainskiej wersii Volkswagen Żuk). A oto kilka ciekawostek dotyczących Volkswagena Garbusa:

1. Rekordowa produkcja: Volkswagen Garbus był pierwszym samochodem w historii, którego produkcja przekroczyła 20 milionów egzemplarzy. Łącznie wyprodukowano 21 529 464 Garbusów, z czego najwięcej w Niemczech – 15 444 858 sztuk. 

2. Długa produkcja: Model ten był produkowany nieprzerwanie od 1938 do 2003 roku, co czyni go jednym z najdłużej produkowanych samochodów w historii motoryzacji. 

3. Różne nazwy na świecie: W różnych krajach Garbus zyskał unikalne przydomki. W Niemczech nazywano go „Käfer” (chrząszcz), we Francji „Coccinelle” (biedronka), w Boliwii „Peta” (żółw), a w Indonezji „Kodak” (żaba). 

4. Wazonik na kwiaty: Wnętrze Garbusa wyróżniało się m.in. małym wazonikiem montowanym na desce rozdzielczej, w którym umieszczano ozdobny kwiatek. Ten detal szczególnie przypadł do gustu kobietom i stał się symbolem ruchu „flower-power”. 

5. Kampania „Think small”: W 1959 roku ruszyła kampania reklamowa „Think small”, promująca Garbusa w USA. Była ona tak skuteczna, że uznano ją za jedną z najlepszych kampanii reklamowych XX wieku. 

6. Odrzucenie przez Brytyjczyków: Po II wojnie światowej brytyjskie władze uznały, że Garbus jest nieatrakcyjny i nieopłacalny w produkcji. Z tego powodu zrezygnowano z przejęcia fabryki Volkswagena, co okazało się błędną decyzją, biorąc pod uwagę późniejszy sukces modelu. 

7. Projekt Béli Barényiego: Podwozie Garbusa zostało zaprojektowane w 1925 roku przez 18-letnią węgierską studentkę Béli Barényiego, co było jednym z fundamentów późniejszego sukcesu tego modelu. 

8. Światowy Dzień Garbusa: 22 czerwca obchodzony jest „Światowy Dzień Garbusa”, upamiętniający datę, kiedy Ferdinand Porsche otrzymał zlecenie na opracowanie prototypu ekonomicznego i niedrogiego samochodu, co dało początek pracom nad Garbusem. 

9. Różnorodność wersji: Oprócz standardowego modelu, Garbus doczekał się wersji kabriolet oraz innych modyfikacji, takich jak Volkswagen Karmann-Ghia czy Volkswagen Typ 2 (znany jako „Ogórek”). 

10. Ostatni egzemplarz: Ostatni egzemplarz Garbusa zjechał z linii produkcyjnej 31 lipca 2003 roku w Meksyku. Samochód o przydomku „El Rey” (Król) został przetransportowany do muzeum Volkswagena w Wolfsburgu.

⚠️UWAGA⚠️ obok skrytki są kolce, więc proszę uważać

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Wpisy do logu: znaleziona 1x nieznaleziona 1x komentarz 1x Wszystkie wpisy