Jeden z pierwszych wielkich niemieckich wiaduktów kolejowych - Wiadukt Nyski biegnie łukiem od Obermühlenberg na drugą stronę - wysoki na 35 metrów, z 30 półkolistymi łukami i długi na 475 metrów. Służy on do połączenia kolejowego Görlitz z Polską. Bryła wiaduktu zbudowna jest z czerwonego granitu, wykończonego balustradami z białego piaskowca, które nadają mu lekkości. Granit do budowy wydobywany był w Limasbergu w Górach Königshain koło Görlitz i transportowany był wozami konnymi nad rzekę, gdzie był poddawany obróbce. Prace nad budową trwały od lipca 1844 do sierpnia 1847. Zleceniodawcą projektu wykonanego przez Gustava Kießlera była spółka kolejowa (Niederschlesisch-Märkischen Eisenbahngesellschaft). Niestety II Wojna Światowa pozostawiła na budowli swoje piętno. 8 maja 1945 roku członkowie oddziałów Waffen-SS wysadzili najwyższe przęsło mostu. Most oddano do ponownego użytku 1954 roku.
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.