O miejscu:
Przystanek Oława Zachodnia jest nierozłącznie związany z pobliskim osiedlem Jana III Sobieskiego. Już w latach 70 XX wieku chciano zapewnić mieszkańcom osiedla wygodny dostęp do kolei budują przystanek jednak do budowy ostatecznie nie doszło. Osiedle cały czas się rozrastało a mieszkańcy Os. Sobieskiego aby pojechać pociągiem musieli przejechać lub przejść całe miasto. Przez korki wielu mieszkańców osiedla wolało jeździć do stacji Lizawice. jednak w 2020 roku przystanek Oława zachodnia znalazł się na liście 200 przystanków kolejowych które mają zostać wybudowane. W 2022 roku podpisano umowę a pierwsze prace ruszyły w 2023 roku kiedy to trzeba było przenieść urządzenia kolejowe które w przeciwnym razie znalazły by się w centrum placu budowy. W styczniu 2024 roku ruszyły prace budowlane przy budowie przystanku. Obiekt będzie posiadał 2 perony jednokrawędziowe do których będą prowadzić pochylnie od strony ul. Brylanowej jak i osiedla Sobieskiego. Oba perony łączy ze sobą przejście podziemne o szerokości 6m z którego będą mogli korzystać piesi i rowerzyści. Z przejścia podziemnego na perony będą prowadzić schody jak i winda. Od strony osiedla Sobieskiego powstanie parking na 274 samochody, przystanki autobusowe jak i wiaty rowerowe. również jest planowany parking od strony ulicy brylantowej jednak on powstanie później. Cała inwestycja sprawi że połowa miasta będzie łatwiejszy i szybszy dostęp do kolei.
O keszu:
Kesz to mikro oddalone od placu budowy.
Uwaga !!!
Aby dotrzeć do kesza nie należy chodzić po torach kolejowych jest to zbędne i niebezpieczne. do czasu otwarcia przejścia pod torami kesza najlepiej jest podjąć od strony nowego Otoku i ulicy brylantowej. Jeśli jesteś od strony Os. Sobieskiego to trzeba będzie przejść na przejedzie kolejowym lub jeśli nie boisz się ciasnoty to z przepustu pod torami.