![](/images/blue/kompas.png)
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
![](images/free_icons/mountain.png)
Wysokość: m n.p.m.
![](images/free_icons/world.png)
Województwo:
Polska > śląskie
![](images/free_icons/box.png)
Typ skrzynki:
Tradycyjna
![](images/free_icons/package_green.png)
Wielkość:
Mała
![](images/free_icons/page.png)
Status:
Gotowa do szukania
![](images/free_icons/date.png)
Data ukrycia: 25-08-2021
![](images/free_icons/date.png)
Data utworzenia: 30-07-2021
![](images/free_icons/date.png)
Data opublikowania: 28-08-2021
![](images/free_icons/date.png)
Ostatnio zmodyfikowano: 21-11-2021
![](images/log/16x16-found.png)
39x znaleziona
![](images/log/16x16-dnf.png)
1x nieznaleziona
![](images/log/16x16-note.png)
1 komentarze
0 obserwatorów
![](images/free_icons/vcard.png)
71 odwiedzających
![](images/free_icons/thumb_up.png)
31 x oceniona
![](images/cache-rate.png)
Oceniona jako:
znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
PZL S-4 KANIA 3 w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie
![](http://www.samolotypolskie.pl/uploads/Products/product_2405/preview_pzl-s-3-s-4-kania_src_1.jpg)
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c9/PZL-S4_Kania_PICT0047.JPG)
PZL S-4 Kania - W 1956 r. oblatanym 5 lat wcześniej samolotem wielozadaniowym PZL S-3 Kania zainteresowały się zakłady WSK- Mielec. Zmodyfikowano tam projekt samolotu. Prototyp oznaczony PZL S-4 Kania 2 został oblatany 2 września 1957 r. przez Tadeusza Gołębiewskiego. Zaprezentowano go rok później podczas Szybowcowych Mistrzostw Świata w Lesznie.
Następny prototyp, oznaczony PZL S-4 Kania 3, różniący się od poprzednika m.in. powiększonym usterzeniem pionowym, został oblatany 19 września 1958 r. Samolot wykazywał dobre właściwości pilotażowe. Niestety o jego losie przesądziło zaprzestanie produkcji w Polsce silników M-11. Ponadto aerokluby były bardziej zainteresowane zakupem i eksploatacją samolotów metalowych niż drewnianych. W konsekwencji tego produkcji seryjnej "Kani" nie podjęto. Prace prowadzone nad budową trzeciego prototypu w WSK-Mielec przerwano, a samolot przekazano Lotniczym Zakładom Naprawczym w Krośnie, gdzie ukończono go w 1964 r. Trzy zbudowane "Kanie" były wykorzystywane przez aerokluby do 1970 r.
Konstrukcja: półskorupowa drewniana, kryta sklejką i płótnem, dwumiejscowy, jednosilnikowy dolnopłat typu "parasol". Podwozie klasyczne dwukołowe stałe. Napęd stanowił silnik gwiazdowy 5-cylindrowy M-11D o mocy 92 kW (125 KM) chłodzony powietrzem. Śmigło dwułopatowe drewniane.
Dane techniczne (PZL S-4 Kania 3):
Rozpiętość - 12,16 m
Długość - 8,72 m
Wysokość - 2,35 m
Powierzchnia nośna - 19,7 m2
Masa własna - 660 kg
Masa użyteczna - 298 kg
Masa całkowita - 975 kg
Prędkość maksymalna - 171 km/h
Prędkość przelotowa - 130 km/h
Prędkość minimalna - 63 km/h
Wznoszenie - 4,5 m/s
Pułap - 5100 m
Zasięg - 580 km
Dla pierwszych trzech znalazców certyfikaty.
Powodzenia! :)
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.