Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Stacja PKP Warszawa-Praga - OP84W1
Kocham Bródno kolejowo
Właściciel: erykradek
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 84 m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 23-09-2014
Data utworzenia: 20-09-2014
Data opublikowania: 23-09-2014
Ostatnio zmodyfikowano: 11-01-2022
59x znaleziona
1x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 2 obserwatorów
85 odwiedzających
38 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: PUG II BIELANY, Serengeti
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Żyję na Bródnie. Gdy o tym głośno mówię, często słyszę psioczenie w stylu: "nienawidzę tych klatek, tej hołoty". Mówią, że dzielnica ciągnie do bezmyślnego życia, siedzenia na ławce, palenia papierosów i picia piwa. Ja Bródno uwielbiam, ze względu na jego bogatą i mało znaną historię nie tylko tą w księgach zapisana, al i moja prywatną, osobistą.

Kesze z cyklu "Kocham Bródno" mają pokazać historię i miejsca Bródna, które w jakiś sposób są mi bliskie lub uważam, że są warte zobaczenia oraz ciekawe. Zapraszam na spacer po moim Brodnie.

 

 

W roku 1862 doprowadzono do prawobrzeżnej Warszawy linie kolejowe:

- z Petersburga do Dworca Wileńskiego

- z Kijowa i Moskwy (Kolej Terespolska) do Dworca Wschodniego. Po wniesieniu w 1875 roku mostu kolejowego łączącego oba brzegi Wisły, wybudowana została w 1877 roku prawobrzeżna Kolej Nadwiślańska łącząca Dęblin z Mławą i granicą pruską.

Budynek stacji Warszawa Praga wybudowany został w 1887 roku, w czasie ogromnej rozbudowy praskiego i wolskiego węzła kolejowego. Obsługiwał nowo wybudowana linię do Mławy. Stąd podróżowano także do lewobrzeżnej Warszawy - przez most kolejowy pod Cytadelą. stacja była wykonana w konstrukcji drewnianej, gdyż usytuowana była w esplanadzie twierdzy i umocnień śliwickich. Przylegała swą 60-cio metrową długością do zadaszonego peronu, w środku posiadała wysoki, przelotowy hal kasowy i poczekalnię. Budynek oflankowany był dwiema wieżyczkami z iglicami. Całość oszalowana profilowanymi deskami z ozdobnym wykończeniem naroży i obramowań otworów, stwarzała wrażenie uzdrowiskowej architektury Nałęczowa. Obiekt stał w otoczeniu wysokich drzew.

Dziś po tamtym budynku nie ma śladu. Stacja Warszawa Praga jest jedną z trzech stacji rozrządowych na terenie Warszawy i największą z nich. Stacja posiada 2 górki rozrządowe, do obsługi połączeń północ-południe. Na stacji zatrzymują się pociągi Kolei Mazowieckich oraz Szybkiej Kolei Miejskiej w relacji Warszawa-Legionowo. Do stacji PKP Warszawa Praga można dojechać autobusem 204 (PKP Praga). W 2009 r. stacja została zmodernizowana, rozebrano stary peron przy torach dla linii dalekobieżnych. Ruch dalekobieżny aktualnie odbywa się po tych samych torach, co podmiejski.

 

 Polecam podejmowanie tego kesza w dzień. Taki widok szkoda przegapić ;)

 

 

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Warszawa Praga
Warszawa Praga 1
tu szukaj