Zapraszam do zwiedzenia miejsca w którym, po cięzkiej pracy w Łodzkiej Anilanie odpoczywa zapomniana przez wszystkich wysłużona lokomotywa...
O samej lokomotywie:
SM02 (typ Ls40) – manewrowa lokomotywa spalinowa produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie(obecnie Fablok) od 1952.
Lokomotywa nie znalazła szerszego zastosownia w PKP (seria SM02) ze względu na niewielkie osiągi (zasięg: ok. 60 km, maksymalna prędkość: 11 km/h), jednakże często, pod oznaczeniem Ls40, była używana do obsługi bocznic zakładów przemysłowych jako mała, ekonomiczna i lekka lokomotywa mogąca przetransportować niezbyt duże ładunki. W takiej roli można było je często spotkać do lat 90. XX wieku. Obecna tendencja odchodzenia małych i średnich zakładów od korzystania z transportu kolejowego doprowadziła do skasowania lub odstawienia znacznej liczby maszyn tego typu. Model Ls40 był najmniejszą (długość: 6 m, masa: 16 ton) lokomotywą normalnotorową produkowaną w powojennej Polsce. Do końca produkcji w 1961 roku chrzanowska fabryka wyprodukowała łącznie 581 sztuk Ls40.
W Polsce można spotkać jej egzemplarze:
Szybko okazało się, że niewielki silnik S-64 o mocy 44 KM okazał się zbyt mały, dlatego stopniowo zastępowano go silnikami S324HL o mocy 60 KM oraz 75 KM (takimi jak w lokomotywach Ls60).
źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/SM02
Teraz coś o keszu ;)
No cóż pomyślałem że trzeba zacząć naprawe lokomotywy... wybrałem się na miejsce i zacząłem wymianę części ;)
Wprawne oko keszera wypatrzy!
Potrzebny dodatkowy sprzęt pod postacią pęsety, a w nocy obiwiązkowo latarka!
Uwaga na studzienki rozmieszczone w drodze do garażu...