ZAGUBIENI W NAWII
4. Wyraj
Witajcie, Zagubione Dusze! Znajdujecie się w WYRAJU położonej w sercu NAWII bajecznej krainie, do której na zimę odlatują ptaki i z której przychodzi wiosna. Zachowajcie ciszę, by nie spłoszyć ludzkich dusz gniazdujących tu na gałęziach drzew.
Wasze dusze oczyściły się i zyskały świadomość NAWII - immanentną mapę, dzięki której podróżowanie po zaświatach nie będzie sprawiać kłopotów.
Teraz powinniście się udać do ŚWIĘTEGO GAJU, gdzie swe pustelnicze życie wiedzie mag WOŁCHW. Był on niegdyś kapłanem w świątyni WELESA. Pewnego razu strażnik zaświatów, wybierając się na naradę bogów, poprosił o zastępstwo swego akolitę, wierząc, iż ten podoła odpowiedzialnemu zadaniu. Jednakże w miarę jak nieobecność zwierzchnika się przedłużała, WOŁCHWOWI coraz trudniej było walczyć z narastającym znużeniem, aż wreszcie poddał mu się bez reszty. Zasnął snem mocnym, kamiennym, a kiedy spał, z łąk NAWII przez niestrzeżoną BRAMĘ ŚWIATÓW umykały jedna za drugą dusze zmarłych. Za karę rozsierdzony WELES ukarał WOŁCHWA bezsennością i zesłaniem do pustelni w ŚWIĘTYM GAJU. Przebiegły szaman, udając się na zesłanie, zabrał ze sobą skrzynkę SENNEGO ZIELA, które jako jedyne mogłoby przełamać czar i pozwolić na zaznanie błogosławieństwa snu. Zgubił ją jednak gdzieś po drodze i mimo usilnych starań do dziś nie może odnaleźć. Jeśli uda Wam się odszukać i przynieść WOŁCHWOWI pęczek SENNEGO ZIELA, możecie być pewni, że udzieli Wam pomocy w zdobyciu IMIENIA dla Wija i jednego z CZTERECH ŻYWIOŁÓW. Strzeżcie się jednak, by nie rozzłościć WOCHŁWA nieostrożnym słowem i brakiem atencji. W gniewie nie ma opamiętania, gotów zapomnieć o wdzięczności za przyniesiony podarek i siłą zmusić do pozostania w NAWII na wieczność.
Ruszajcie do ŚWIĘTEGO GAJU po SENNE ZIELE.
GEOCACHE: Kesz to normalny klipsiak ukryty na kordach. Bądź ostrożny przy podejmowaniu.
Skrzynka jest czwartym etapem gry nocnej "Zagubieni w Nawii" realizowanej w ramach II Świętokrzyskiego Keszowania - Ameliówka 2015. Kesze zostały opublikowane jako tradycyjne i można je zdobywać w dowolnej kolejności, jednak jeśli chcecie choć trochę poczuć klimat oryginalnej gry, zachęcamy do zdobywania ich nocą i zgodnie z kolejnością sugerowaną w scenariuszu (patrz numery przy nazwach skrzynek). Ze skrzynek nic nie należy zabierać. W logbookach znajdziecie literki z cyfrowymi odpowiednikami - spiszcie je, bo to one pomogą Wam dotrzeć do skrzynki finałowej. W czterech keszach znajdziecie też nazwy żywiołów, które będą potrzebne do ich zalogowania.
Scenariusz gry jest chroniony prawami autorskimi zgodnie z zapisami "Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych" (Dz. U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83). Chcesz wykorzystać scenariusz? Nie ma sprawy, ale najpierw zapytaj autora, co, jak, dlaczego i na jakich warunkach.