Proszę logować i postępować ze skrzynką w założony przeze mnie sposób. Wpisy eventowe będą kasowane.
PSP – Państwowa Straż Pożarna
Państwowa Straż Pożarna – podstawa działania ustawa z dnia 24 sierpnia 1991r. Dla zainteresowanych szczegółami odsyłam do tekstu jednolitego powyższej ustawy.
PSP przed rokiem 1991 Zawodowa Straż Pożarna, ZSP – zawodowa, umundurowana i wyposażona w specjalistyczny sprzęt formacja przeznaczona do walki z pożarami, klęskami żywiołowymi i innymi miejscowymi zagrożeniami. Komendant Główny PSP jest organem podległym wobec ministra właściwego ds. wewnętrznych.
Do zadań Państwowej Straży Pożarnej zgodnie z ustawą należy:
Ustawą z dnia 6 lipca 2001 o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej wprowadzono przepis do ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, dotyczący realizacji innych zadań wynikających z wiążących Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych na zasadach i w zakresie w nich określonych.
Ustawą z dnia 6 maja 2005 o zmianie ustawy o Państwowej Straży Pożarnej dodano przepis o współdziałaniu Państwowej Straży Pożarnej ze strażami pożarnymi i służbami ratowniczymi innych państw oraz ich organizacjami międzynarodowymi na podstawie wiążących Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych oraz odrębnych przepisów.
Oznaczenia operacyjne samochodów PSP (coś co większość intryguje) – numery operacyjne mają podobne zadanie jak numery rejestracyjne na samochodach i mają za zadanie usprawnienie kierowania i prowadzenia działań ratowniczych poziomu interwencyjnego i taktycznego, poprzez przekazanie uczestnikom tych działań istotnych informacji o przynależności pojazdu (statku) do jednostki ochrony przeciwpożarowej, jego rodzaju oraz o kryterium radiowym. Od połowy 2002 roku samochody Państwowej Straży Pożarnej zostały oznakowane numerami operacyjnymi. Sposób oznakowania pojazdów, sprzętu: pływającego, silnikowego, pożarniczego określa załącznik do zarządzenia Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 10 kwietnia 2008 r. w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej.
Numer operacyjny jest umieszczany na samochodach straży pożarnych, oznakowanych jako pojazdy uprzywilejowane w ruchu drogowym oraz na statkach pożarniczych. Numer operacyjny jest umieszczany wyłącznie na tych pojazdach i statkach, które wykorzystują do łączności radiowej częstotliwości przyznane przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji dla Państwowej Straży Pożarnej.
Każdy wóz Państwowej Straży Pożarnej jest oznakowany numerem operacyjnym, który składa się z dwóch grup cyfr, rozdzielonych literą alfabetu polskiego, według następującego schematu: XXX[z]YY, gdzie:
Przykłady:
Numer operacyjny zawiera istotne fragmenty kryptonimu radiowego pojazdu i odnosi się do jednego i tylko jednego samochodu lub statku. Naczepy pojazdów gaśniczych i specjalnych na stałe eksploatowane z jednym i tym samym ciągnikiem mogą nosić numer operacyjny ciągnika.
Ciężko tu dotrzeć ale jednak się udało - brawo Ty - na tę okoliczność pozostaw taki oto znak @, $,%,& w komentarzu- jeden z nich, dowolny. Taki psikus. Dzięki.
Numer operacyjny lub numer na sprzęcie powinien mieć barwę kontrastującą z elementem lub nadwoziem, na którym został umieszczony. Numer operacyjny lub numer na sprzęcie powinien mieć barwę:
Za wikipedia.pl
Można by jeszcze wiele informacji tu umieszczać tylko po co – jak każdy może zajrzeć do wiki a i tak połowa nie czyta opisów.
O keszu:
Mobilniaczek jak w widać w formie magnetycznej lub wiszącej, zależnie od potrzeb. Pluszak ze względu na możliwość łatwiejszego ukrycia.
Zasada jest prosta – podejmując kesza musisz go przenieść w miejsce stacjonowania innej jednostki PSP i tylko PSP proszę nie instalować w okolicach OSP. Spojlery dla kolejnych znalazców proszę ewentualnie umieszczać w logach. Kesz powinien poruszać się w granicach województwa Śląskiego. Kesz ma widzieć bramę wyjazdową wozów strażackich.
Kesz jest częścią projektu – Na ratunek !