"Dwa różne oblicza kolei można zobaczyć przejeżdżając pociągiem przez Ozorków. Brud, pomazane ściany, zabite okna – to dworzec główny. Ładny peron i wiata – to przystanek Nowe Miasto.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma w niedalekiej przyszłości obsługiwać trasę z Łodzi do Kutna. Nowoczesne i często kursujące składy mają umożliwić mieszkańcom pod łódzkich miejscowości komfortowy i szybki dojazd do stolicy województwa. Na te potrzeby w naszym mieście wybudowano od podstaw przystanek Ozorków Nowe Miasto. Kolej zapomniała jednak o przedwojennym budynku głównego dworca. Budynku, który przed laty tętnił życiem, bo skupiał ruch zarówno kolei klasycznej jak i wąskotorowej trasy do Krośniewic.
Dworzec został wybudowany w 1925 roku i jest bliźniaczo podobny do obiektu w Łęczycy. Ten drugi miał więcej szczęścia i został niedawno gruntownie zmodernizowany. Dlaczego u nas PKP nie postąpiło podobnie? – W Łęczycy pasażerów korzystających ze stacji jest dużo więcej niż w Ozorkowie, być może dlatego, że jest położona dużo lepiej, a nie z dala od zabudowań – uważa Maciej Bułtowicz z PKP SA.
Kolej zaproponowała miastu przejęcie nieruchomości. Burmistrz uznał, że w Ozorkowie jest jeszcze dużo kamienic komunalnych wymagających remontu, i na nie w pierwszej kolejności należy przeznaczyć pieniądze. Dworcem zaś powinien zająć się jego właściciel, czyli PKP. – Wiem, że najłatwiej pozbyć się problemu, ale nie o to chodzi, by budżet miasta obciążyć kosztami remontu dworca. Mieszkańcy mają zdecydowanie pilniejsze potrzeby do sfinansowania z miejskiej kasy – twierdzi Jacek Socha, Burmistrz Ozorkowa. PKP planuje budynek sprzedać. Chętnych jak dotąd nie ma." (źródło)
"Niedaleko stacji kolejowej w Ozorkowie stoi nieczynna wieża ciśnień. Ta zabytkowa, neoklasycystyczna budowla z czerwonej cegły, podobna do zamkowej baszty, jest ozdobą miasta."
Filmik wgrać się nie chcę na stronę, zatem dorzucam link który warto obejrzeć, a najbardziej od 5:07 minuty, ujrzycie niemalże spoiler:
https://www.youtube.com/watch?v=skRmOEuZ6gM