Miasto śniących książek się ukazuje,
kierunek gry Tobie wskazuje.
Miejsce znane Ci od małego,
idź tam - nie trać czasu - kolego!
Zostaw łany, ogrody leżące odłogiem,
niech nawet zaraza stanie tuż za progiem,
a Ty spędź tam sto lat w samotności,
by poczuć upadki, chwile chwały i radości.
A zanim wrócisz do żywych świata ,
czas tam spędzony myśli Twe posplata,
lecz później nawet wnukom opowiesz swe wrażenia,
gdy cienką smugę przekraczałeś cienia.
I tak jak Elf musiał hasło dać,
gdy chciał odwiedzić krasnali brać,
Ty, by podjąć kesza, musisz znać takowe,
gdy postanowisz przekroczyć wrota owe.
Opis kesza
Dane GPS wskazują budynek, w którym jest kesz. Bardzo miłe Panie tam pracujące, chętnie podadzą Ci skrzyneczkę, pod warunkiem, że Ty podasz im hasło, którym są 3 z pięciu tytułów książek. O które książki chodzi podpowie Ci powyższy wierszyk. Każda zwrotka to wskazówka do jednej książki, z wyjątkiem zwrotki drugiej, która traktuje o dwóch
Jeśli nie udało Ci się odszyfrować tytułu, jest wyjście awaryjne: dostaniesz skrzyneczkę w zamian za ofiarowanie książki ;)
W środku znajdziesz logbook, długopis, kilka gadżetów na wymianę, a pod wieczkiem wszystkie 5 tytułów. Nie zapomniałem też o certyfikatach :)