Linia kolejowa Wołów–Malczyce (niem.: Nebenbahnstrecke Maltsch - Wohlau),
była zbudowana w latach 1913-1923 i zlikwidowana w 1970 r.
Przed 1939 r. kursowały 3-4 pary pociągów lokalnych na dobę. 24 km trasę pociąg pokonywał w 50 minut. W 1945 r. most w Lubiążu został wysadzony w powietrze, co przypieczętowało przerwanie linii, trwałe wyłączenie i częściową rozbiórkę torów. Odcinek Wołów-Lubiąż po wojnie odbudowano w 1950 r., ale już w 1961 r. zawieszono przewozy z powodu zmiany priorytetów na transport drogowy. Zgodę na likwidację nieodbudowanego odcinka z Lubiąża do Malczyc wydano w 1963 r. Ostatnie przejazdy towarowe na północnym odcinku miały miejsce w 1968 r. Linię formalnie likwidowano od grudnia 1970 r., jednak nigdy nie została rozebrana, a porzucone tory rozkradziono.
Lubiąż, odcinek linii kolejowej na mapach z 1932 r.
--------------------------------------------------------------------------
Zapraszam do obejrzenia i popodziwiania zacnego betonowego wiaduktu w kolorze grey. Wiadukt powstał nad linią kolejową Wołów - Malczyce. Po likwidacji i rozbiórce linii w latach 70. obiekt długo służył wyłącznie jako przeprawa mostowa nad wykopem w ciągu drogi wojewódzkiej nr 338. Na początku 2018 r. w śladzie dawnej linii kolejowej uruchomiono ścieżkę rowerową z Wołowa do Lubiąża, przywracając obiektowi dawną funkcję wiaduktu. Opodal można pokontemplować wiekowe pozostałości wiatraka, a także podjechać do dobrze zachowanej dawnej zagrody łużyckiej (ta do popodziwiania z daleka - teren prywatny).
Nietrudną skrzyneczkę znajdziecie na współrzędnych. Odłóżcie ją dokładnie w tym samym miejscu. Powodzenia, dobrej zabawy.