Dworzec Koszalińskiej Wąskotorówki (niem. Kleinbahn Köslin) - decyzja o budowie koszalińskiej wąskotorówki zapadła w 1897 roku. 1 listopada 1898 roku uruchomiono przewozy na odcinku Koszalin-Manowo (rozstaw torów 750 mm). Po drugiej wojnie światowej Armia Czerwona dokonała całkowitego demontażu torowisk oraz wywiozła do ZSRR cały tabor. W 1946 roku, prawdopodobnie pod naciskiem wojska, które zaplanowało budowę lotniska w Zegrzu Pomorskim, zapadła decyzja o odbudowie koszalińskiej kolei wąskotorowej. Wąskotorówka miała najpierw dowozić materiały niezbędne do budowy lotniska, a następnie paliwo do samolotów oraz opał do ogrzewania jednostki, stałą się jednak także koleją dla ludności cywilnej. Pierwszy pociąg trasą Koszalin-Świelino-Bobolice (46km) przejechał l lipca 1948 r. (rozstaw torów 1000 mm). Od 2001 r. linia Koszalin-Świelino (30 km) została skrócona o 10 km, a do końcowej stacji Rosnowo kolejka dojeżdżała jedynie w okresie wakacji. 17 września 2001r. w swoją ostatnią trasę wyjechał pociąg towarowy do lotniska w Zegrzu Pom., a 22 września ustało połączenie na odcinku Świelino-Koszalin. Ostatecznie Koszalińska Kolej Wąskotorowa została zamknięta l października 2001 r.
7 listopada 2005 roku, w Sądzie Rejonowym w Koszalinie zostało zarejestrowane Towarzystwo Miłośników Koszalińskiej Wąskotorówki, które reaktywowało przejazdy okazjonalne (turystyczne) na odcinku Koszalin-Manowo. Więcej do poczytania na stronie: http://waskotorowka.koszalin.pl/
Skrzynka - ukryta w bezpiecznym miejscu, od 2001 nie jeździ tutaj wąskotorówka. Uważaj jednak na gapiów, bądź dyskretny. Kesz to pojemnik 260 ml. (logbook, ołówek, temperówka, fant) ukryty w pobliżu nieistniejącego już dworca Koszalińskiej Wąskotorówki.
Proszę dobrze ukryć pojemnik! Fant za fant o podobnej wartości!
Nie zostawiaj cukierków, słodyczy, śmieci, kapsli, papierosów, urwanych części od lodówki itd. Dziękuję :)