Postanowiliśmy już dziś zapowiedzieć geościeżkę pt "Szlakiem Linii Kolejowej nr 377",
owa linia łączy stację Sława Wielkopolska - Gniezno Winiary.
Chcemy pokazać stare zapomniane stacje, mosty, wiadukty, piękne widoki.
Na stacjach przewidziane będą postoje, żeby pozwiedzać daną miejscowość oraz ją troszkę przybliżyć.
Geościeżka już niebawem. Serdecznie zapraszamy.
Linię nr 377 między Sławą Wielkopolską a Gnieznem utworzono w latach 1913 -1914, Kursowały tamtędy pociągi pasażerskie.Długość trasy ponad 39 km. Maksymalna prędkość 20 km/h.
Linia zawierała 9 stacji.
Od 22.12.1995 r. wstrzymano kursowanie pociągów pasażerskich, powód zbyt wysokie koszty utrzymania.
Remont linii na własny koszt przeprowadził Operator Logistyczny Paliw Płynnych sp. z o.o.
Od 1997 r. do dzisiaj jeżdżą tamtędy pociągi towarowe do bazy paliwowej w Rejowcu, tak więc należy zachować rozwagę.
Most kolejowy w Kłecku został zbudowany 102 lata temu , jest to most żelazny, konstrukcji kratownicowej, nitowany.
Ciekawostka kolejowa: odbojnica :
Na mostach i wiaduktach o długości powyżej 20 metrów na nawierzchni torowej w przestrzeni między szynami stosuje się specjalne odbojnice, które pełnią rolę ochronną. W przypadku wykolejenia pociągu w obrębie budowli zabezpieczają one przed dalszym poprzecznym ruchem taboru.
Odbojnice najczęściej wykonuje się z szyn.
Etap | Symbol | Typ | Współrzędne | Opis |
---|---|---|---|---|
Parking | --- | Podajemy współrzędne, gdzie można zaparkować, przy cmentarzu |