OPIS MIEJSCA:
Obwodnica śródmiejska Szczecina – budowana obecnie szczecińska obwodnica, mająca połączyć północne i południowe dzielnice miasta, omijając centrum. Budowa obwodnicy realizowana jest w 9 etapach. Decyzję o budowie obwodnicy podjęto w lipcu 1996 roku. Prace rozpoczęto w 1998 realizacją etapu I. Do 2018 roku zrealizowano etapy I–V o łącznej długości około 3,8 km.
Nie istnieje całościowy projekt inwestycji. Projekty dotyczące poszczególnych etapów tworzone są na bieżąco.
Cała obwodnica ma mieć długość 9,2 km i jest podzielona na dwie części. Realizowana w pierwszej kolejności część północna, od ul. Rugiańskiej do ul. Wojska Polskiego, została zaprojektowana w klasie G (główna) i charakteryzuje się skrzyżowaniami kolizyjnymi. Część druga (zachodnia), od ul. Wojska Polskiego (Węzeł Łękno) do ul. Kolumba, jest przewidziana jako główna przyspieszona (GP) i ma mieć skrzyżowania bezkolizyjne.
Podczas etapu VI na obszarze zlikwidowanych ogródków działkowych powstała nowa ulica nosząca imię Ks. abp. Kazimierza Majdańskiego, która połączyła wybudowane podczas etapu V skrzyżowanie z ul. Arkońską z al. Wojska Polskiego. Był to najtrudniejszy, z dotychczas zrealizowanych etapów inwestycji, gdyż wymagał przecięcia ruchliwej al. Wojska Polskiego. W miejscu przecięcia powstał dwupoziomowy węzeł komunikacyjny „Łękno". Wstępnie przewidywano ukończenie prac w 2019 roku. W rzeczywistości prace zakończyły się w styczniu 2022 r.
OPIS SKRZYNKI:
Nisko.