W drugiej połowie 1945 roku zaczęto rozważać budowę odcinka kolejki z Grabiny do Zagórowa. Należy zaznaczyć, że pierwsze pracę w tym kierunku zostały jeszcze wykonane przez Niemców, którzy wykonali roboty ziemne (podtorze) na odcinku 3,3 km od Grabiny do skrzyżowania z drogi z Trąbczyna do Drzewiec. Ponadto ułożyli dodatkowo 1240m toru (bez podsypki). 29 marca 1946 roku Rada Administracyjna Jarocińskiej Kolei Powiatowej podjęła decyzję. o dokończeniu tej linii. W tym celu porozumiano się z Miejską Radą Narodową w Zagórowie oraz Gminnymi Radami Narodowymi w Oleśnicy i Trąbczynie, które popierały ten projekt, zobowiązując się tym samym do oddania nieodpłatnego gruntów pod budowę torów a także udzielić wszelkiej innej pomocy potrzebnej przy budowie. Szczegółowy projekt linii powstał w 1946 roku, by w październiku otrzymać pozwolenie na budowę z Ministerstwa Komunikacji, mimo, że pracę już były rozpoczęte wcześniej bo od września. Do końca roku 1946 ułożono tor do stacji Drzewce i w 60% przygotowano teren pod budowę stacji. Prace przerwano na okres zimy by wiosną znów je rozpocząć. Prace były prowadzone trzema grupami robotników. Pierwsza 20 osobowa prowadziła prace ziemne od stacji Drzewce w kierunku Zagórowa. Kolejna 25 osobowa prowadziła prace ziemne od stacji Zagórów. Ostatnia grupa 40 robotników pracowała przy zwożeniu podsypki, balastowaniu i profilowaniu torów od stacji Grabina w stronę Zagórowa. Większość pracowników zostało zapewnionych przez miasto Zagórów oraz Gminy Oleśnica i Trąbczyn. Budowa linii została zakończona 29 sierpnia 1947 roku, zaplanowano nawet uruchomienie przejazdów jednak z uwagi na opóźniający się odbiór techniczny, który w końcu został przeprowadzony 6 grudnia 1947 roku otwarcia nowej linii ostatecznie dokonano 10 grudnia tegoż roku. Nowa linia miała długość 6,3 m. Powstał nawet projekt budowy nowego murowanego dworca ale nie doczekał się on realizacji.
Na znalazców czekają certy. Proszę o dokładne maskowanie. W dzień targowy może być tutaj spory ruch. Okolica nie jest zbyt czysta.