TA SKRZYNKA JEST ELEMENTEM GEOŚCIEŻKI EKOS-MATH-GEOCACHING. KTÓRA PREZENTUJE MATEMATYKĘ W OTACZAJĄCYM NAS ŚWIECIE. WIDAĆ JĄ W REKLAMACH, ZNAKACH DROGOWYCH, OBIEKTACH ARCHITEKTONICZNYCH , TABLICACH, A TAKŻE PRZYRODZIE. KOLEJNE MATEMATYCZNE SKRZYNKI ZAPROJEKTOWANE PRZEZ UCZNIÓW GIMNAZJUM DAJĄ OKAZJĘ WSZYSTKIM CHĘTNYM DO ODKRYWANIA TAJNIKÓW ARYTMETYKI, ALGEBRY I GEOMETRII.
ZDOBYCIE 32 SKRZYNEK DOPROWADZI CIĘ DO SKRZYNKI FINAŁOWEJ. W TYM CELU MUSISZ WYPISAĆ WSZYSTKIE WARTOŚCI F Z LOGBOOKÓW SKRZYNEK EKOS-MATH-GEOŚCIEŻKI.
Im głębiej w las tym więcej drzew...Nasz las nie jest zbyt głęboki, ale policzenie drzew nawet w tak małym zagajniku wydaje się niewykonalne. Tymczasem z pomocą przychodzi nam statystyka i pojęcie średniej. Warto zastanowić się ile może być drzew na mniejszej powierzchni łatwiejszej do oszacowania, a następnie proporcjonalnie powiększyć ich liczbę w stosunku do większej powierzchni. Warto też przypomnieć jednostki powierzchni;
1 ar to kwadrat o boku 10m, 1 hektar to kwadrat o boku 100 m.
A zatem
1 a=100 m2
1 ha= 10 000 m2
Wykorzystując te wskazówki rozwiąż zadanie.
ZADANIE: Oblicz ilość brzóz B w lasku ograniczonym płotami i ulicami Tęczowa i Zorza, zakładając, że na jednym arze rośnie średnio 56 brzóz. Wymiary zagajnika zaokrąglij do 10 m. Współrzędne miejsca ukrycia skrzynki otrzymasz odejmując B/49000 od liczby minut szerokości geograficznej i dodając B/98000 do liczby minut długości geograficznej punktu startowego skrzynki.
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien