Most stanowi część rozebranej linii kolejowej Słupskiej Kolei Powiatowej kursującej na linii od 14 sierpnia 1897 Słupsk-Żelkowo-Dargoleza, a od 1902 roku przedłużonej do Cecenowa. Początkowo funkcjonowała ona jako kolej wąskotorowa, by potem zostać przekutą na tory normalne - w 1922 r. zmieniono fragment Kępno Słupskie – Klęcino. Przez kolejnych 11 lat funkcjonował jeszcze odcinek wąskotorowy Klęcino – Dargoleza – Cecenowo (17,29 km) i wreszcie jesienią 1933 r. przekuto na szerokość normalną ostatni fragment Klęcino – Dargoleza równocześnie przeznaczając trasę Dargoleza – Cecenowo do rozbiórki. Po przebudowie linii na tor 1435 mm trasa Słupsk – Dargoleza uległa skróceniu o 2,7 km. Wszystkie te linie zostały rozkradzione przez Armię Czerwoną w kwietniu/maju 1945 r.
Na miejscu istnieją zarówno przyczółki mostowe kolei wąskotorowej jak i żelbetonowy most normalnotorowy.
Skrzynka oznaczona jest jako nietypowa gdyż kordy wskazują na szczyt mostu, a sam kesz ukryty został w jego pobliżu - pierwszy spoiler ukazuje widok z mostu, kolejny samo miejsce ukrycia kesza. Kesz jest całkiem spory co nie co zakopany oraz zamaskowany. Prosimy kesza nie odkopywać, a jedynie odkręcić jego wieko i wyciągnąć co trzeba. Kesz pełen jest skarbów, co za tym idzie pierwsi znalazcy będą mieli co zabrać, a jeśli dobrym obyczajem coś pozostawią, zawsze będzie co wymienić.