TRZY KANAŁY
Trudno w to uwierzyć ale Kanał Gliwicki budowany był ręcznie - wszystkie wykopy zostały wykonane ręcznie, za pomocą łopat z niewielkim tylko udziałem sprzętu mechanicznego. Trasa kanału została poprowadzona w wykopie lub w nasypie - w zależności od potrzeb. Teren jest niesprzyjający budowie kanału - gleby są piaszczyste i niestabilne, dlatego koryto kanału wyłożone jest warstwą nieprzesiąkliwych iłów. Ograniczono w ten sposób straty wody wynikające z przesiąkania. W celu ochrony tej warstwy nieprzepuszczalnej wprowadzono (obowiązujący do dzisiaj) bezwzględny zakaz kotwiczenia wszelkich jednostek pływających, dlatego w wielu miejscach kanału spotkamy słupy do których moga cumować jednostki pływające.
Jak wspomiałem przy opisie skrzynki Śluza Nowa Wieś jednym ze sposobów oszczędzania wody było jej przepompowywanie. Pompowanie po wojnie było używane tylko na śluzie Dzierżno, co więcej, na potrzeby śluzy Dzierżno przeniesiono nieużywane pompy ze śluz Sławięcice i Rudziniec. Dlatego na śluzie Sławięcice obecnie nie ma już pompy do obsługi tego mechanizmu.
Sama śluza Sławięcice to typowa śluza kanału Gliwickiego. Znajduje się na 15km 110m kanału Gliwickiego, różnica poziomów które można przy jej pomocy pokonać to 6,25 m
Ze śluzą Sławięcice łączy się jedna z dwóch katastrof jakie zdarzyły się na kanale Gliwickim. W roku 1940 (lub 41) wystąpiły bardzo duże opady w zlewni Białego Potoku, który zasila trzecią sekcję Kanału Gliwickiego (pomiędzy śluzami Sławięcice a Rudziniec). Maksymalne otwarcie segmentów obu komór śluzy Sławięcice nie wystarczyło i woda przelała się przez śluzę - osiedle znajdujące się poniżej śluzy zostało zniszczone.
***** Skrzynka
Chwila wytchnienia dla szukaczy - prosta i łatwa skrzyneczka z drive-inem.
***** Zawartość
TYLKO lobgook i certy. BRAK PISADŁA
W logbooku znajduje się kod, który może być przydatny do znalezienia skrzynki K3: Finał / SA