Wieża ciśnień w Niemcach powstała w 1897, przy okazji budowy stacji kolejowej na trasie Łuków - Lublin.
Ciekawostką jest to, że początkowo stacja nazywała się Lublin 2. Dlaczego?
'To dosyć ciekawa historia, i dowód na to, że Polak potrafi. Stacja Bystrzyca koło Lublina powstała wraz z ówczesną linią Łuków – Lublin w 1897 r. i do mniej więcej 1900 r. nazywała się Lublin 2. Powodem tego był fakt, że linię Lublin - Łuków budował państwowy (carski) Tymczasowy Zarząd Budowy Linii Łuków – Lublin przy Departamencie Dróg Żelaznych w Ministerstwie Dróg Komunikacyjnych. Z racji nazwy tegoż zakładu linia nie mogła się kończyć nigdzie indziej, jak właśnie w Lublinie. Trzeba przyznać, że sprawę załatwiono "po Bożemu" - dotychczasowa stacja Lublin, wybudowana w ramach Kolei Nadwiślańskiej zmieniła nazwę na Lublin 1.
Na początku XX wieku Kolej Nadwiślańska została upaństwowiona, Lublin 1 na powrót stał się Lublinem, a "Lublin 2" stał się Bystrzycą (choć obecnie stacja znajduje sie na terenie wsi Niemce). Gdzieś na przestrzeni lat, z racji rozbudowy linii kolejowej w Polsce i pojawieniem się większej liczby stacji o nazwie Bystrzyca, stacja ostatecznie stała się Bystrzycą k/Lublina.
Wieża obecnie jest (niestety) ruiną, choć zdrowe carskie mury postoją jeszcze pewnie z półtora wieku najmarniej. Szkoda, że w środku okoliczna ludność zrobiła sobie śmietnisko.
O keszu: na zewnątrz, po stronie stacji. W razie czego spojler słowny czy fotograficzny może się przydać. Rękawiczki też.