GFS zaprasza do Knurowa. Jest to pierwsza skrzynka założona w granicach tego miasta.
Historia dworca i kolei w Knurowie.
Knurów nie posiadał linii kolejowej do 1908 roku. Ze względu na to, że skarb państwa pruskiego wybudował kopalnię węgla kamiennego oraz koksownię, zaprojektowano linię kolejową, która połączyła Gierałtowice z Leszczynami przez Knurów aby transportować węgiel głównie do Austrii.
Linie kolejowe na Śląsku od 1884 roku należały do państwa pruskiego, dopiero w 1922 przeszły w ręce państwa polskiego. Linię do Knurowa zelektryfikowano w 1986 roku.
Dnia 15 lipca 1908 roku oddano do użytku pierwszy z odcinków torów kolejowych i powstał dworzec w Knurowie.
Znajdują się tu dwa perony oraz budynek dworca kolejowego. Przy dworcu znajduje się wieża ciśnień i budynki kolejowe w których znajdowały się dawniej biura kolejowe. W budynku była kasa biletowa, poczekalnia, poczekalnia dla podróżnych z małymi dziećmi oraz punkt gastronomiczny.
Na tej linii kolejowej w najlepszym okresie (w latach 1978-1979) kursowało w ciągu doby 12 par pociągów osobowych. Obecnie przez stację Knurów nie przejeżdża żaden pociąg pasażerski. Stacja została zamknięta w 1998 roku, a ostatni pociąg pasażerski przejechał tędy w 2000 roku.
Dworzec znajduje się niżej niż było to wcześniej. Początkowo na peron wychodziło się wprost z dworca kolejowego. Teraz na perony wchodzi się po schodach. W tej chwili dworzec przebudowany do obsługi ruchu towarowego i posiada pomieszczenia mieszkalne.
Dokładniejsze informacje znajdziesz tutaj http://www.wirtualnyknurow.pl/szufla2.htm
Skrzynka
Łatwy dojazd, bo skrzynka znajduje się przy zjeździe z autostrady A1, możesz podjechać pod samą skrzynkę.
Odwiedź dworzec i peron, pooglądaj pobliską wieżę wodną (uważaj żeby nie spadło ci nic na głowę – wieża w marnej kondycji), w jej pobliżu znajdziesz kesza. Zobacz stare piękne grube drzewa które pamiętają historię dworca.
Życzymy udanych "łowów" GFS: Grzegorz, Michał, Joanna.