Zapraszam na spacer Wartostradą
Wartostrada to szlak pieszo-rowerowy, który powstaje wzdłuż Warty. W przyszłości, po zakończeniu prac budowlanych, będzie łączył most Lecha z mostem Przemysła I. Projektanci nie wykluczają, że szlak będzie można przedłużyć i połączyć ze ścieżkami rowerowymi, które wiodą poza granice Poznania.
Wartostrada ma liczyć około 12 km.
Przy jej budowie trzeba cały czas brać pod uwagę to, że biegnie ona przez tereny zalewowe.
Z jednej strony oznacza to, że niektóre odcinki będą musiały być - przy wyjątkowo wysokim stanie Warty - wyłączone z użytkowania, z drugiej strony - że piesi i rowerzyści nie będą musieli konkurować z kierowcami samochodów.
Część szlaku powstała znacznie wcześniej. Rowerzyści od lat korzystają na przykład ze ścieżki na wschodnim brzegu Warty, w rejonie osiedla Piastowskiego. Kolejne odcinki Wartostrady powstają od 2011 roku. Do 2013 roku udało się m.in. wybudować prawie 2 km utwardzonego szlaku przy ul. Szelągowskiej.
Jak połączyć trasy przy Starym Korycie Warty z odcinkiem na Szelągu.
droga ma na chwilę zjechać z wału i przesmyknąć przed starym budynkiem na Czartorii, by potem wrócić nad rzekę, przebić się pod mostem Chrobrego i skręcić w lewo w stronę ul. Szyperskiej. tutaj kolejny kłopot - z mur oporowym nad rzeką. To urządzenie wodne, więc właściciel nie musi go udostępniać. Trasa pójdzie więc samą Szyperską do Garbar, a potem połączy się z odcinkiem przy Szelągu
Tak pobiegnie Wartostrada dopóki nie znajdą się pieniądze na jej wyraźniejsze zbliżenie do rzeki. Radni i urzędnicy przygotowali dwa warianty takiego połączenia. Pierwszy to odtworzenie pieszo-rowerowej kładki (ze względu na zły stan techniczny kolejarze rozebrali ją dwa lata temu) nad rzeką na wysokości Dworca Garbary i przerzucenie Wartostrady na Ostrów Tumski. - A jeśli i tutaj byłby problem, to mamy wariant zapasowy. Kładkę przez Wartę można też przerzucić w miejscu nieistniejącego już ceglanego mostu, który był częścią wielkiej śluzy znajdującej się na wysokości Cytadeli
Kiedy pieszo-rowerowy most nad rzeką powstanie, nie wiadomo.
Wiadomo, że w przyszłym roku gotowy będzie najdłuższy fragment Wartostrady: od mostu Lecha do Bramy Poznania ICHOT. W 2016 r. oddany zostanie odcinek od mostu Królowej Jadwigi do mostu Przemysła. A rok później na nadwarciańskich terenach wzdłuż Politechniki Poznańskiej.
KESZ
kordy fikcyjne
52,25, (40xA)+(5xB)+(B+C) +E
16,56,(B+C)x100+(Dx8) -E
nawiasy , mnożenie, dodawanie
to nie jest szybki kesz
odpowiedz na pytania nie jest wymagana
po wyliczeniu kordów nie bedzie problemu z odnalezieniem
tylko jeden warunek
wszystkie informacje w keszach z projekciku
obszerne wpisy mile widziane*
*bez spojlerów proszę